Ving släpper upp nästa vinters charterresor till försäljning

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2013 08:51 CET

Från och med idag finns de flesta av nästa vinters charterresor bokningsbara på Ving.se. Den största nyheten till vintern 2014/2015 är den lilla karibiska ön St Martin/St Maarten, dit Ving kommer att ha direktflyg från Arlanda och Göteborg.

De som redan idag vill försäkra sig om en semesterresa till nästa vinter kan boka den på Ving.se. De destinationer som kan bokas nu är: Aruba, Mexiko, Jamaica, Kuba, Thailand (Phuket), Dominikanska Republiken, Kanarieöarna (Fuerteventura, Gran Canaria och Teneriffa), Kap Verde, Egypten (Hurghada och Marsa Alam) samt Vings charternyhet St Martin/St Maarten. Vings populära koncepthotell Sunwing Family Resort, Sun Connect, Family Garden och Sunprime Hotels är även de
släppta till försäljning. Övriga hotell och resmål släpps upp så snart de är klara.

Det är en tydlig trend att allt fler av våra resenärer väljer något av våra hotellkoncept som är unika för Ving och särskiljer oss från våra konkurrenter. Det är också våra koncepthotell som bokas allra tidigast eftersom man vill försäkra sig om att få precis den semester man önskar, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

En annan trend är att allt fler vill resa västerut och förverkliga drömmen om Karibien. Innevarande vinters nyhet, Jamaica, var tidigt det bäst bokade resmålet och nästa vinters nyhet St Martin/St Maarten har redan väckt mångas nyfikenhet. Den lilla ön, som är delad mellan Nederländerna och Frankrike erbjuder underbara stränder, turkosblått vatten, hotell för alla smaker och många aktiviteter och upplevelser. Dessutom är maten något i särklass. Ving erbjuder boende på åtta olika resmål, fyra på den franska och fyra på den holländska sidan. Att Ving flyger direkt med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia är ytterligare ett plus.

Våra destinationer i Karibien är heta och det är fantastiskt roligt med ytterligare en charterdestination västerut. Det blir vår sjunde charterdestination i Karibien, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Sedan tidigare har Ving charter till Aruba, Curacao, Kuba, Jamaica, Dominikanska Republiken och Mexiko i Karibien.

För bilder, besök gärna vårt bildarkiv: http://www.ving.se/bildarkiv

För ytterligare information och bilder, kontakta: Magdalena Öhrn,
informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513075.