Ving startar chatt med maskotarna Lollo & Bernie

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2012 11:53 CEST

Imorgon fredag är det premiär för en ny chatt på Ving.se där man kan ställa frågor till Vings populära maskotar Lollo & Bernie.

Vings maskotar giraffen Lollo och björnen Bernie är populära inslag på familjehotellen Sunwing Resort runt om i världen och har så varit i flera årtionden. Sedan sommaren 2011 finns till och med specialinredda Lollo & Bernie-lägenheter på vissa av anläggningarna. Dessutom kan man beställa särskilda uppvaktningar av maskotarna under vistelsen på hotellen. Och nu utökas möjligheterna till kontakt med maskotarna via Vings webb.

-  Vi vet att kontakten med Lollo & Bernie betyder mycket för både barn och föräldrar på våra hotell och nu har de chansen att ställa massor av frågor inför eller efter sin resa med Ving. Och för alla barn som undrar hur de kan skriva på tangenterna så kommer de att sitta framför specialbyggda skrivbord med sina stora tassar, så det ska nog gå bra, säger Magdalerna Öhrn, informationschef, Ving.

Sedan Ving lanserade en chattfunktion på Ving.se för två år sedan används den av allt fler kunder som vill ställa snabba frågor om hotell, resmål och bokningar. Idag chattar ca 2100 personer med Vings reserådgivare varje vecka. Förhoppningen är att många familjer även ska upptäcka Lollo & Bernie-chatten som kommer att vara öppen varje dag mellan kl 15-19.

-  Det är svårt att i förväg veta vilka frågor Lollo & Bernie kommer att få. Men vi tror att vanliga frågor kan vara hur gamla Lollo & Bernie är, hur de träffades, var man kan träffa dem, var de sover, hur de hinner resa runt till alla Sunwing Resorts osv. Det ska bli väldigt spännande att följa chatten, avslutar Magdalena Öhrn.

Utöver Lollo & Bernies närvaro på alla Sunwing Resort, totalt 12 hotell, så finns maskotarna även på tio av Vings familjehotell SunGarden runt om i världen. Chatten kommer att vara synlig på Ving.se från och med fredag.

Högupplöst bild på Lollo och Bernie

För ytterligare information kontakta Magdalena Öhrn, informationschef, Ving, telefon  0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se