Ving tar sikte mot paradisöarna Seychellerna

Pressmeddelande  •  2012-08-07 11:25 CEST

Ving fortsätter att satsa på spännande och exotiska resmål. Denna gång är det Seychellerna som står på tur. Med en hisnande vacker natur, vajande kokospalmer och några av de bästa stränderna i världen är Seychellerna definitivt en destination som kan konkurrera med klassiska paradis som Maldiverna och Karibien. Vi är därför stolta över att kunna presentera öarna Mahé, Praslin, La Digue och Denis Island i vårt program.

Till Seychellerna kan vi erbjuda resor med reguljärflyg och flexibla reslängder året runt. Flygresan beräknas ta från cirka 13 timmar och uppåt, beroende på flygbolag.

-  Seychellerna är ett riktigt paradis med en gästvänlig befolkning. Stränderna är berömda för sin skönhet och eftersom turismen på öarna är reglerad så finns det goda möjligheter att hitta små orörda smultronställen, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Seychellerna består av 115 öar. Mahé är huvudön och är också en av de vackraste med många paradisstränder. På ön finns även flera natursköna vandringsleder, museer, Seychellernas största nöjesutbud och golfbanan Reef Golf Club. Huvudstaden Victoria är världens minsta och väl värd ett besök.

På ön Praslin finns Seychellernas, och en av världens finaste stränder: Anse Lazio. Vid en vistelse på ön rekommenderas även ett besök i nationalparken Vallée de Mai där bland annat de fridlysta dubbelnötspalmerna Coco-de-mer, som har blivit en symbol för Seychellerna, kan beskådas.

La Digue är Seychellernas fjärde största ö och är känd för sina spektakulära granitformationer på stränderna. Den vackra stranden Anse Source d'Argent på öns sydvästra sida är en av världens mest fotograferade stränder.

På Denis Island spenderar man sin semester i lugnt tempo på stranden eller med ett dopp i lagunen. Man kan också ta promenader i skogen eller besöka hantverksstäderna och sköldpaddskolonin.

Prisexempel:

Flyg från Arlanda med boende i dubbelrum med frukost för två personer på hotell Berjaya Beau Vallon Bay (VVV), 10-17 november 2012, från 34 346 kronor.

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 075

Foton från Seychellerna, fotograf Per Ström. http://www.ving.se/bildarkiv