Ving utökar antalet Lollo & Bernie-sviter i sommar

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 10:36 CET

På flera av Vings familjehotell, Sunwing Family Resorts, finns sedan en tid tillbaka specialdesignade familjerum med inredning från de populära maskotarna Lollo & Bernies värld. Nu utökar Ving antalet sviter och lanserar de fantasifulla lägenheterna på ytterligare tre Sunwing Family Resorts till sommaren; på Mallorca, Cypern och Rhodos. Allra bäst bokar sviterna på Cypern och Kreta.

För två år sedan kunde Ving för första gången erbjuda Lollo & Bernie-sviterSunwing Makrigialos BeachKreta, vilket senare utökades till Sunwing Side East Beach i turkiska Side. Till sommaren kan Ving erbjuda ytterligare tre hotell med Lollo & Bernie-sviter. Dessa återfinns på Sunwing Alcudia BeachMallorca, Sunwing Kallithea BeachRhodos och Sunwing Sandy Bay Beach på Cypern.

Lollo & Bernie-sviterna har bokat på bra och varit ett populärt tillskott på våra Sunwing Family Resorts. Det känns därför extra roligt att vi nu kan erbjuda barnfamiljer detta fantasifulla boende på ytterliga tre resmål. Lollo & Bernie är mycket populära och när man bokar Lollo & Bernie Suites ingår ett besök av någon av maskotarna på rummet. Det brukar vara mycket uppskattat, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Tvårumslägenheterna, Lollo & Bernie Suite, är specialdesignade och utrustade med alla bekvämligheter som kan tänkas behövas för en lyckad familjesemester. Sviterna är fantasifullt inredda och är ett eldorado för både vuxna och barn. Här finns allt från leksaker till färglada väggmålningar. Lollo & Bernie-sviterna har plats för två vuxna och två barn och består av ett sovrum, ett vardagsrum med pentry, badrum samt en stor terrass med solstolar. I boendet ingår också ett välkomstpaket med dryck, frukt, snacks och godis, Lollo & Bernies överraskningspresent samt ett besök av någon av maskotarna.

Lollo & Bernie-sviterna på Cypern och Kreta är allra populärast och redan nu är drygt 60 procent av lägenheterna för sommarsäsongen bokade.

Här finns Lollo & Bernies sviter i sommar:

-  Sunwing Kallithea Beach (VVVV), Rhodos

- Sunwing Sandy Bay Beach (VVVV+), Cypern

- Sunwing Alcudia Beach (VVVV+), Mallorca

- Sunwing Makrigialos Beach (VVVV), Kreta

- Sunwing Side East Beach (VVVV+), Side

Prisexempel

En vecka på Sunwing Kallithea Beach (VVVV), Rhodos, med avresa från Arlanda den 9 juni 2013. Boende i tvårumslägenhet Lollo & Bernie Suite med terrass mot poolområde för två vuxna och två barn, 25.490 kronor.

För ytterligare information och högupplösta bilder, kontakta

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel.0709-513 075

Ving är Sveriges största researrangör med resor till fler än 500 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i egna butiker och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med ca 200 anställda och 660 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.