Vinterns skidresor finns nu bokningsbara på Ving.se

Pressmeddelande  •  2012-09-26 16:07 CEST

Vinterns skidresor finns nu bokningsbara på Ving.se. Liksom föregående år samarbetar Ving Alpin med Langley och till vintern 2012/13 kan flera nyheter presenteras. Bland dessa finns resor till Österrike och Italien från Göteborg och Arabba i italienska alperna. Till vintern kommer resesugna skidåkare även att ha möjlighet att kombinera två olika franska skidorter under skidsemestern, en så kallad ”fifty-fifty-lösning”.

Ving Alpins samarbete med Langley håller i sig och precis som tidigare fortsätter Langley med sitt skidkoncept och smidiga paketlösningar. I paketeringen ingår bla transport, bra boende, liftkort och guideservice på plats. Väljer man att bo på något av Langleys egna hotell ingår dessutom halvpension i resans pris.

-  Vings alpinprodukt är etablerad sedan lång tid tillbaka, vilket även Langleys är. Genom samarbetet har vi stärkt de båda varumärkena och fått de bästa av två världar i en produkt. Det har bidragit till att vi inte bara utökat vårt program utan också att vi säkerställt kvaliteten, säger Magdalena Öhrn, informationschef, Ving.

-  Det är spännande att arbeta tillsammans och det gick bra förra året. Kunderna reagerade väldigt positivt, vilket vi märker av nu då vintersäsongen redan bokar på ordentligt på alla destinationer, säger Daniel Antonsson, Product Manager Ski, Langley.

Förutom det klassiska programmet i de europeiska alperna och i kanadensiska Whistler fortsätter Langley med sitt specialprogram även denna vinter. Häftig skidåkning i St Anton, Chamonix, Kanada och Iran är bara några av de resmål som finns i vintersäsongens utbud. Under föregående vinter kunde resesugna skidåkare resa till Österrike och Italien från Stockholm.  En nyhet för i år är att detta även kommer att vara möjligt från Göteborg.

Liftkort inkluderas vid skidresor till Österrike och Italien

Sedan tidigare har liftkort varit inkluderat i priset på Langleys skidresor till franska alperna. Detta kommer nu även att vara inkluderat vid resor till Österrike och Italien. Liftkortet tilldelas gästerna direkt vid ankomst. På resor med kraftigt rabatterat pris nära avresa ingår däremot inte liftkort.

50/50- det bästa av två skidorter i franska alperna

För alla de resenärer som önskar att kombinera två skidorter under semestern lanseras nu nyheten 50/50. Upplägget på denna specialresa är en halv vecka i Val Thorens och en halv vecka i Val d’Isère. I mitten av veckan transporteras gästerna mellan skidorterna och får där ett nytt hotell i klassisk Langleystil. Mitt i byn i Val Thorens ligger även Langleys nyrenoverade hotell, Langley Hotel Tango. Efter totalrenoveringen 2012 är hotellet nu ett modernt skidåkarhotell där den rustika och gemytliga känslan bevarats samtidigt som interiören moderniseras.

Arabba- ny destination i italienska alperna

Charmiga Arabba ligger i hjärtat av Dolomiti Superski i italienska alperna och är ett mäktigt skidparadis med cirka 500 liftar och över 122 mil pist. Här är det skidåkningen och åter skidåkningen som är i fokus och resmålet erbjuder många olika nedfarter av varierad svårighetsgrad. Här finns även många trevliga små trattorior och aktiviter för såväl vuxna som barn.

För ytterligare information, kontakta

Magdalena Öhrn, informationschef, Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 075

Daniel Antonsson, Product Manager Ski, Langley, daniel.antonsson@langley.eu, tel 0732- 000 842

Kommentarer (0)