I år fyller Famiglia Cecchi 125 år. Det firas med att lansera Chianti Riserva Organic 2015

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2018 09:25 CEST

Familjeföretaget har skapat kvalitets-viner i 125 år och inför Cecchi’s jubileum lanserar de en ekologisk Chianti Riserva som nu finns i Systembolagets beställningssortiment.

Luigi Cecchi – Italiens förste professionelle vinprovare startade firman 1893. Familjen har sin hemvist i den vackert belägna Villa Cerna på en kulle ovanför staden Castellina, i hjärtat av Chianti Classico-området.

Det är fjärde generationen Cecchi, bröderna Andréa och Césare, som nu driver företaget framåt.

De har gjort stora satsningar på miljön och i alla steg - från skötsel av vinrankorna till det färdiga vinet i butelj – allt sker med miljömässigt långsiktig hållbarhet som mål.

Vinet inrymmer allt vad en Chianti skall innehålla med frukt, djup och balans som speglar 2015 – ett år som hyllas i Toscana.

Vinet finns i Systembolagets beställningssortiment.

Nr 72358 Cecchi Chianti Riserva Organic 2015, 75 cl, 115 kr