ÄNTLIGEN EN VIN- OCH DELIKATESSMÄSSA I LINKÖPING

I höst får äntligen Linköping en egen vin- och delikatessmässa. Mässan heter VIN I LINKÖPING och arrangeras på Konsert & Kongress 15-16 november. Under två dagar samlas ett stort antal vin- och dryckesproducenter/importörer tillsammans med delikatessföretag och även lokala representanter.

”Vi är stolta över att få sätta Linköping på dryckesmässkartan i Sverige. Det säger, Johan Rustan, VD på Arenabolaget som arrangerar VIN I LINKÖPING tillsammans med Stanley Wong, mässarrangör som arrangerar ett antal större dryckesmässor runt omkring i Sverige”

”På senare år har regionala dryck- och delikatessmässor ökat och de höga besöksantalen är ett bevis på att intresset är mycket stort. Linköping och Östergötland är en attraktiv region och upptagningsområdet är stort och vi räknar även med besökare från grannregionerna, säger Johan Rustan”

”Syftet med mässan är att vi som arrangörer tillsammans med utställarna levererar en trevlig och välbesökt mässa under ordnade former. Mässans utställare skall bidra till att besökarna får bättre vetskap och kunskap om ädla drycker och smakfulla tillbehör. Vi kommer också att erbjuda spännande provningar/seminarier med kunniga provningsledare, säger Stanley Wong”

”Redan nu har ett antal vin- och dryckesföretag tackat ja till deltagande och vi räknar med ett 50-tal utställare när vi kör igång mässan den 15 november, säger Stanley Wong”