Benny Anderssons Orkester med Helen Sjöholm och Tommy Körberg till Linköping

Benny Anderssons Orkester med Helen Sjöholm och Tommy Körberg till Linköping

Efter drygt två års uppehåll är det dags för Benny Anderssons Orkester, tillsammans med Helen Sjöholm och Tommy Körberg, att ge sig ut på Sveriges vägar igen. 28 juli kommer de till Linköping och spelar vid Bergs slussar, Göta kanal.

Som trogna fanbärare för folkparkskonceptet gör BAO succé hos både den dansglada BAO-publiken och folkparks- & semestergäster som gärna lyssnar på konserten i det gröna, med en picknickkorg nära till hands.

Den första plattan släpptes 2001 och har följts av ytterligare 7 studioalbum. Listan är lång, och hits som Vår Sista Dans, Du Är Min Man och Fait Accompli har blivit moderna klassiker!

Under sommaren 2016, kort innan BAO:s senaste sommarturné, var det dags för orkesterns senaste skiva ”Mitt hjärta klappar för dig” att släppas, innehållande bland annat streaming-hiten ”En natt i Köpenhamn”. Musiken är som vanligt skriven av Benny Andersson, och för texterna står Björn Ulvaeus med gästspel från bland annat Frida Hyvönen.

- I vår ambition att jobba med hela destinationen Linköping som konsertarena känns det fantastiskt roligt att nu kunna presentera ännu en sommarspelning på ett av våra mest attraktiva och unika besöksmål, Bergs Slussar vid Göta Kanal, säger Anders Thorén, eventproduktionschef på Visit Linköping & Co som förra veckan släppte nyheten att Diggiloo kommer till Bergs slussar i sommar.

Förutom kapellmästaren Benny Andersson (dragspel, piano) består BAO av Kalle Moraeus, Leif Göras, Olle Moraeus och Perra Moraeus (fiol m.m. som tillsammans utgör välrenommerade folkmusikgruppen Orsa Spelmän), Göran Arnberg, tramporgel, Janne Bengtson, flöjt, Per Grebacken, saxofon & klarinett, Jogga Ernlund, kontrabas, Calle Jakobsson, tuba, Leif Lindvall, trumpet, Lars Rudolfsson, dragspel, Jörgen Stenberg, trummor & percussion, samt Helen Sjöholm och Tommy Körberg på sång.

Biljetter släpps 6 december kl. 10.00. För mer information, www.visitlinkoping.se

För mer information, kontakta:

Anders Thorén, eventproduktionschef, Visit Linköping & Co, anders.thoren@visitlinkoping.se, 0708-115081