​  Cyklande turistinformatörer i Linköping!

​ Cyklande turistinformatörer i Linköping!

Som en nyhet i sommar vidareutvecklar Visit Linköping & Co värdskapet. Mellan 26 juni och 12 augusti servar Visit Linköping & Co turister och Linköpingsbor med cyklande turistinformatörer. Visit Linköping & Cos cyklande turistinformatörer kommer att befinna sig på välbesökta platser i centrala Linköping.

Under hösten 2016 stängdes turistbyrån i S:t Lars parken som ett led i utvecklingen av värdskapsfunktionen vilket primärt innebär att informera besökare och Linköpingsbor där dom faktiskt befinner sig såväl fysiskt som digitalt. Det innebär ett ökat fokus på Infopoints, digital kommunikation och en utökad fysisk närvaro under sommartid på turistintensiva platser i centrala Linköping.

- I sommar utvecklar vi värdskapet med cyklande turistinformatörer. På detta sätt får turister och Linköpingsbor möjlighet att fråga oss om utflyktstips i förbifarten. Vi kommer att vara mobila och förflytta oss till fyra-fem platser varje dag och anpassa oss till exempelvis olika evenemang som arrangeras. Vid sämre väder hittar ni säkert Emma, Hanna eller Ida inne i någon av de centrala galleriorna eller inne på I-huset, säger Jörgen Nilsson, Affärsutvecklingschef, Visit Linköping & Co.

Visit Linköping & Co erbjuder även en bemannad infopoint i Bergs Slussar/Göta Kanal som är öppen dagligen mellan kl. 9-18 varje dag fram till 20 augusti och helger fram till evenemanget Red Bull Neptune Steps 9-10 september. Utöver detta går det utmärkt att kontakta Visit Linköping veckans alla dagar på telefon, e-post, hemsida eller sociala medier. När Linköping Konsert och Kongress håller stängt vecka 28-30, så erbjuds biljettförsäljning via Ticketmaster.se eller via Visit Linköping & Cos infopoint i Bergs Slussar.

I Linköpings kommun finns det i nuläget totalt åtta infopoints. En infopoint är en bemannad turistserviceplats dit besökare och invånare kan vända sig för att inhämta kvalitetssäkrad turistinformation.

Infopoints i Linköpings kommun (fler tillkommer kontinuerligt):

Linköping Konsert & Kongress

Bergs Slussar turistinformation

Flygvapenmuseum

Infomagasinet i Gamla Linköping

Medborgarkontoret i Berga

Medborgarkontoret i Stadsbiblioteket

Skådebanan i Trädgårdsföreningen

Ulrikabutiken

Platser (urval) som kommer att besökas av Visit Linköpings cyklande turistinformatörer:

Domkyrkan

Stora Torget