JLC gör live-podcast i Linköping

JLC gör live-podcast i Linköping

Idag blev det klart att den omåttligt populära humorgruppen JLC kommer att göra en live-podcast från Stora Torget 15 december kl 14.00 i samband med Vinterstad i ljus.

JLC är just nu Sveriges störst växande humorgrupp på Youtube med över 6 miljoner visningar i månaden på sin kanal. JLC består av tre killar från Göteborg, vars namn Jonas, Lucas och Carl givit namn till kanalen. JLC står också bakom den omåttligt populära podcasten "Mellan Himmel och Jord", som varje vecka pryder topplistorna.

I samband med invigningen av Vinterstad i ljus idag avslöjades det att JLC kommer till Linköping och Stora Torget 15 dec. I ljusbollen kommer de att göra sin första live-podcast någonsin och det blir alltså Linköpingsborna som får första parkett.

- Att få hit JLC går helt i linje med vår ambition att ständigt förnya oss och bjuda på ett varierat innehåll som passar för olika målgrupper. Det här känns som ett jätteroligt koncept som kompletterar de mer traditionella inslagen av sång och dans som vi haft tidigare under Vinterstad i ljus, säger Claes Lauritsen, projektledare på Visit Linköping & Co.

Evenemanget går av stapeln på Stora Torget 15 dec kl 14.00 och är kostnadsfritt.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mer information:
Projektledare Visit Linköping & Co, Claes Lauritsen
claes.lauritsen@visitlinkoping.se, 013-190 00 14

Länk till mer info om Vinterstad i ljus

Länk till JLC:s YouTube-kanal

Länk till podcasten "Mellan himmel och jord"