Ledins hyllade show "Skarpt läge" på Saab Arena i höst

Ledins hyllade show "Skarpt läge" på Saab Arena i höst

Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Efter två säsonger med den kritikerrosade föreställningen i Stockholm och Göteborg tar Ledin sin hyllade show ut på vägarna i höst. Turnén besöker Linköping och Saab Arena den 19 och 20 oktober.

Biljetterna släpps på torsdag den 25 januari kl 10.00 via livenation.se och visitlinkoping.se.

"Har man trumf på hand så har man" Anders Nunstedt, Expressen 4/5

"En generös bjudning med ett pärlband av extranummer redan från start" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5

"Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5

Efter galet roliga föreställningar i Stockholm och Göteborg ser jag verkligen fram emot att få komma ut med showen på turné och möta publiken i alla turnéstäderna. Räkna med minst samma ös som senast vi sågs!" Tomas Ledin

Få svenska artister kan peka på en lika lång och framgångsrik karriär. Under de hektiska åren 2011 - 2015 radade Tomas upp ett pärlband av succéer.

Hösten 2011 - var det premiär för den nyskapande och kritikerrosade krogshowen Ledin Showtime. Succén spelades under fyra säsonger för drygt 250 000 personer. I april 2013 sågs showen av två fullsatta arenor i Linköping.

Hösten 2011 - uppskattad medverkan i TV4-succén ”Så mycket bättre”.

Sommaren 2012 - släpptes listettan och det guldsäljande dubbelalbumet ”40år/40hits”.

Sommaren 2012 - inbjöds Tomas som den första artisten någonsin till SVTs ”Allsångsscenen är din”, en timmeslång direktsänd hyllning.

Hösten 2013 - kom folkmusikalbumet ”Höga Kusten”, även det en etta på försäljningslistan. Albumet sålde guld, tilldelades en Grammis.

Våren 2014 - gjordes en framgångsrik konsertturné med Höga Kusten Kapellet, som förlängdes in i sommaren. En av turnéns spelningar var i ett utsålt Crusellhallen på Linköping Konsert & Kongress.

Sommaren 2015 - var det dags för en klassisk sommarturné i Sverige, Norge och Finland. ”Livs Levande Ledin” sågs av drygt 180 000 personer. I juli spelade han på Stångebrofältet i Linköping.

Hösten 2017 - ”Skarpt Läge” spelar för fulla hus på Cirkus i Stockholm.

Våren 2018 - ”Skarpt Läge” fortsätter att hyllas efter en succépremiär på Rondo i Göteborg.

Tomas Ledin besöker Saab Arena 19 och 20 oktober.

Emma Tördahl, projektledare Visit Linköping & Co
emma.tordahl@visitlinkoping.se