Linköping Comedy Festival är tillbaka

Linköping Comedy Festival är tillbaka

Linköping Comedy Festival är tillbaka! Mellan den 8 och 11 februari 2017 har Linköping möjlighet att ta del av en rad fantastiska komiker under flera shower på tre olika scener.

Februari 2016 kördes Linköpings första comedy festival någonsin! Ett år senare är det dags för Linköpings andra comedy festival någonsin. Så funkar det med tid och siffror.

Linköping Comedy Festival är fem stand up-shower på tre olika scener i Linköping, The Crypt, Sagateatern och Scandic Frimis. Det kommer att finns komiker för alla smaker och även en del överraskningar, så publiken har möjlighet att se artister de har aldrig sett tidigare. Allt ifrån en av Sveriges mest rutinerade komiker till Sveriges största poddshower och Sveriges mest spännande improgrupp.

- Jag älskar stämningen på festivaler - Idén är att man får se både nya och gamla komiker på en rad olika scener. I år så finns det artister som man vanligtvis ser på mycket större scener, uppträdandes ihop med namn som är kända inom vissa kretsar, eller namn som är på väg upp, säger Ben Kersley, arrangör av Linköping Comedy Festival.

- Jag vill att publiken kommer till festivalen och får en rolig upplevelse, en intim kväll i gott sällskap av en skrattande publik! Live Comedy - Det finns inget bättre! avslutar Ben Kersley

LINKÖPING COMEDY FESTIVAL, 8-11 FEBRUARI 2017
THE CRYPT | SAGATEATERN | SCANDIC FRIMIS

Biljetterna släpps den 10 november