Tjuvjakt till Linköping FallOut

Tjuvjakt till Linköping FallOut

26 oktober blir det Linköping FallOut - en helkväll med festivalkänsla i Saab Arena. Huvudnummer blir hiphopgruppen Tjuvjakt och Thomas Stenström, i gott sällskap med bröderna Henrik och Tom i JUNG, samt Estraden. Biljetterna släpps fredag 6 september kl. 10.00.

Förra hösten genomfördes för första gången Linköping FallOut – en helkväll med festivalkänsla i Saab Arena. Lagom till höstlovet upprepas succén. Denna gång är huvudnumren Tjuvjakt och Thomas Stenström, i gott sällskap med JUNG och Estraden.

-Förra året blev en blev en mycket lyckad kväll med Hov1 och flera andra artister och vi kör därför i år igen. Tanken är att ge den yngre publiken en perfekt uppladdning för höstlovet med en härlig mix av aktuella artister i varierande genrer, säger Emma Tördahl, projektledare på Visit Linköping & Co som arrangerar kvällen.

Tjuvjakt är en av Sveriges största hiphopakter som består av Olle Grafström, Arvid Ljungquist, Kid Eriksson, Jesper Swärd och Fredrik ”Woodz” Eriksson. De har sedan star­ten samlat ihop över 170 miljoner streams på Spotify och etablerat sig som en av de mest mångfacetterade hiphopp­grupperna i Sverige.

Med nytt material i bagaget besöker Thomas Stenström Linköping i oktober. 2004 slog ”Slå mig hårt i ansiktet” ned som en blixt och idag uppgår den till 38 miljoner streams. I våras släpptes EP:n "Uddevalla Dreamer, del 1" – bland annat innehållandes singlarna ”Adios Amigos”, ”Himlen över city” och ”Bam bam”.

Bröderna Henrik och Tom Ljungqvist har genom egna musikaliska vägar gått samman och bildat bandet JUNG. Henrik har de senaste åren jobbat med sitt indie-rockband Join The Riot, som haft stora framgångar i Asien medans brodern Tom tagit vägen över humorscenen på Instagram och YouTube. JUNG spelar musik med influenser från Fleetwood Mac, Matt Corby och Coldplay.

Bandet Estraden, med musik som kännetecknas av dansanta svenska popmelodier, består av medlemmarna Carl Silver­gran, Felix Flygare Floderer och Louise Elliotte. Tidigare i år släppte Estraden singlarna ”Smartare” tillsammans med Molly Sandén och Bra för dig med Victor Leksell.

Biljetterna till Linköping Fallout släpps fredag 6 september kl 10.00 via visitlinkoping.se.

För mer information, kontakta:

Emma Tördahl, projektledare, Visit Linköping & Co

emma.tordahl@visitlinkoping.se, 0765-256140