Dina bilder i Luleås marknadsföring

Visit Luleå testar nya grepp i marknadsföringen av Luleå och bygger en digital bildbank med bilder tagna av vanliga människor, för vanliga människor. Det gör vi med hjälp av den nya foto-appen Foap på temat Your Luleå Moment.

Luleå är en stad där de kreativa näringarna spirar och innovationsandan är hög, därför vill vi våga tänka nytt när vi kommunicerar.

När vi marknadsför Luleå i våra digitala kanaler vill vi använda bilder som känns äkta för våra mottagare.

I Luleå går storstadspulsen hand i hand med den gemytliga atmosfären. Naturen och skärgården finns bakom knuten. Vi befinner oss i Swedish Lapland som är ett av de mest eftertraktade besöksmålen i Europa. Att då kunna kommunicera med bilder tagna av besökarna och luleåborna själva tycker vi är högintressant.

Fotouppdraget är globalt och alla som har en smartphone kan delta. På temat Your Luleå Moment kan du tävla med bilder på vad Luleå är för dig - motiven kan vara tagna i stadsmiljö, i naturen, föreställa kyla, värme, möten och mycket annat. Den bästa luleåbilden vinner 100 dollar och den bästa bilden tagen av en luleåbo tilldelas ett Grand Price där vinnaren får ta med sig två vänner på valfri konsert i Luleås första iskonserthall – Ice Music.

Du deltar genom att ladda ner appen Foap i AppStore på iTunes eller Google Play, leta fram din bästa luleåbild och ladda upp den i vårt fotouppdrag här: http://www.foap.com/lulea. Vi ser fram emot att se dina bilder i marknadsföringen av Luleå framöver.

Andra företag som har kört Foap Missions är bland andra Visit Sweden, Coop, Mastercard och Puma.