Välkommen att träffa besöksnäringens framtida företagare

Foto: Fredrik Broman/Human Spectra

Torsdag 11 februari kl. 16.00 bjuder Visit Luleå, Boden Turism, Nyföretagarcentrum Nord och Tillväxtkontoret Bodens kommun in till ett seminarium om affärsmöjligheter inom besöksnäringen.

Turismen i Sverige och Norrbotten ökar snabbare än i övriga Europa. Och förväntas fördubblas fram till 2020.

Antalet långväga besökare från länder utanför Europa fortsätter att öka och det gör också efterfrågan på fler spännande boendealternativ, aktiviteter, upplevelser och innovationer som bygger på kultur, historia, klimat, natur, livsstil och mat.

- Att skapa nya, exportmogna resenaledningar som svarar mot besökarnas efterfrågan är avgörande för att tillväxten vi ser inom besöksnäringen ska fortsätta att utvecklas. En besökare känner inga gränser, därför har vi allt att vinna på att samarbeta över kommungränserna, säger Karin Åberg affärsutvecklare på Visit Luleå.

Seminariet riktar sig till de som funderar på att starta eget företag och kommer att svara på frågor om allt ifrån företagsrådgivning, affärs- och produktutveckling, vad som attraherar den internationella besökaren och hur samarbete kan leda till ökad tillväxt. Deltagarna kommer också att i workshopform få arbeta fram egna affärsidéer.

Varmt välkommen!

TID
Torsdag 11 februari
16.00-18.30

PLATS
Boden Business Park
Sävast

Fullständigt program, se resurslänk nedan.

Karin Åberg
Affärsutvecklare leisure, Visit Luleå
karin@visitlulea.se

Marita Bergström
Delprojektledare & Turismutvecklare, Boden Turism Ek. För.
marita@upplevboden.nu

Seminariet är en aktivitet inom strukturfondsprojektet Destination Capacity Building in Swedish Lapland.