SAS satsar på direktflyg till norrskenet i Tromsø

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2012 07:48 CET

Direktflyg med SAS från Stockholm-Arlanda till Tromsø under vintern ska få än mer fart på turismen i Nordnorge.

Sedan tidigare finns en direktlinje under sommaren, och den 24 januari är det dags för den första vinterturen. Linjen trafikeras torsdagar och söndagar fram till slutet av mars.

Satsningen har gjort att Nordnorsk Reiseliv genomfört en kampanj i svenska medier, för att lyfta fram den nya rutten. Bland annat har 300 000 ”upplevelsekartor” distribuerats i bl a Dagens Nyheter.

Det tar mindre än två timmar att flyga mellan städerna och lägstapriset för en t/r-biljett från Stockholm hamnar på ca 1 400 kr – om man bokar i god tid.

Under vinterhalvåret satsar Tromsø stort på norrskensturism och erbjuder över 50 olika sätt att «jaga» norrsken på.

Ett bevis på att den nordnorska staden bjuder på ypperliga förutsättningar är att ansedda CNN Travel listar Tromsø som en av de fem bästa platserna i världen för just norrskensskådning.

www.visittromso.no

www.nordnorge.com