Välkommen till norsk inspirationsdag i Göteborg

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2014 23:26 CEST

Visitnorway bjuder in dig till en förmiddag fylld med inspiration och reseberättelser från Norge. Programmet bjuder bla på korta föreläsningar från Nord Norge, FjordNorge, Fjellnorge, NSB, Rica Hotels, Hurtigruten och Trøndelag.

Dessutom finns möjligheten att anmäla sig till efterföljande "Norska Dagen" som arrangeras av Norsk-Svenska Handelskammaren

Datum: 22 maj 2014
Tid: 09.30-12.30 (med möjlighet att ansluta till Norska Dagen 12.30-18-00)
Plats: Norges Hus i Göteborg (gamla Norska sjömanskyrkan), Skånegatan 16.

O.S.A. senast 13 maj till Caroline Lundkvist
Mail: caroline.lundkvist@innovasjonnorge.no

kl. 09.30 öppnar vi för registrering.
kl. 10.00 Innovasjon Norge hälsar välkommen.
kl. 10.15 -11.15 Inspiration från våra norska destinationer och leverantörer.
Fika
kl.11.30-12.30 Workshop och möten med respektive destination och leverantör.

Norska Dagen kl.12-18.
Efter dagens förmiddagsprogram finns möjligheten att ansluta till den Norska Dagen som arrangeras av Norsk-Svenska Handelskammaren och har temat ”Turism som handelsvara”. Om du väljer att ansluta till Norska dagen bjuds det också på lunch kl. 12.30-13.30 innan föreläsningarna börjar. Allt sker på samma plats i Norges Hus.

Norsk – Svenska Handelskammaren Göteborg vill genom Norska Dagen 2014 ge en bild av den viktiga besöksnäringen. Vi har satt samman ett gediget och spännande program med flera av de centrala personer som representerar branschen. Vi kommer få veta mer om vilka nya flyglinjer som planeras, hur Norge och Sverige marknadsför sig gentemot varandra och internationellt. Varför Hurtigruten var en av de första med ”slow TV” som marknadsföring, hur vi i framtiden skall kunna resa Göteborg-Oslo på 1 timma och 15 minuter och om detta faktum kan skapa fler långflygningar med avresa från Oslo eller Göteborg. Vad har turismen för möjligheter i vår region, Västsverige och hur ser den ut specifikt i Göteborg.

Medverkande
• Ambassadör Anne K. Lund, Norges Ambassad
• Per Arne Tuftin, Divisjonsdirektör för Turism, Innovasjon Norge
• Charlotte Ljunggren, VD Landvetter Flygplats
• Fredrik Lindén, VD Västsvenska Turistrådet
• Patric Lindström, Regiondirektör Visit Sweden AS Oslo
• Jacob Trampe Broch, Marknadschef Hurtigruten
• Ossian Stiernstrand, Göteborg & CO
• Floire Nathanael Daub, Projektledare 8-million City

Programet startar kl.12.00 med en god lunchbuffé med havets läckerheter från Restaurang Sjömagasinet, supporterade av Norsk Sjømatråd och beräknas vara klart ca 17.30. Vi har lagt in en mingel & kaffepaus vid ungefär halvtid.
Efter lunch rullar vi igång med en kort inledning av Norska dagen då Norges Ambassadör i Sverige, Anne K. Lund samtalar med Norsk – Svenska Handelskammaren i Göteborgs ordförande Jan Andréasson om branschens stora betydelse för våra bägge länder.
Moderator för dagen är vår egen NSHK moderator som är i världsklass, VM seglaren Anna-Karin S. Öjerskog.

Anmäld deltagare som avbokar senare än 48 timmar ”före avresa” debiteras 450 kr.
Försäkra dig om en plats redan idag eftersom vi har ett begränsat antal platser. Flera platser har redan reserverats genom årets samarbetspartner, Innovasjon Norge.