Världens vackraste sjöresa direkt i teve

Pressmeddelande   •   Jun 20, 2011 11:30 CEST

Nu direktsänder norska tevebolaget NRK ”Världens vackraste sjöresa” dygnet runt fram till den 22 juni. En sändning som väntas locka reseentusiaster från hela världen att följa det knappt veckolånga äventyret.

Resan började i Bergen, och kamerorna kommer att rulla fram till dess att fartyget MS Nordnorge lägger till i Kirkenes, nära den ryska gränsen, på morgonen den 22 juni.

Resplanen inkluderar bland annat de västra fjordarna med Unesco-listade Geiranger, Helgelands vackra kust, Lofoten-öarna, Tromsö som arktisk huvudstad samt Nordkap.

Hela resan kommer att sändas online på

Visitnorway.se

www.nrk.no/hurtigruten