Visitnorway.com lanseras i ny version

Pressmeddelande   •   Jan 22, 2016 07:38 CET

Den prisbelönta webbportalen Visit Norway har i dagarna nylanserats i en ny och förbättrad version.

Webbportalen Visitnorway.com marknadsför Norge som resmål till marknader världen över. Webbsidan har omkring tjugo miljoner besökare varje år. 2015 hade Visitnorway.com 21,8 miljoner besök, det är en ökning med 3,3 procent från 2014. Sökningar från Kina hade den högsta tillväxten med 234 000 besök, en ökning med 77 procent jämfört med året innan. Den mest trafikerade månaden var juli, med över 2,3 miljoner besök på portalen.

Modern och effektiv plattformDen nylanserade Visit Norway är en förbättrad version av portalen, med nytt visuellt och redaktionellt innehåll. Den nya webbplatsen tar användaren på en resa genom Norge med levande bilder, videos och 360⁰-foton. Det är en modern och effektiv plattform, för både användare och besökare.
Vi hoppas att våra besökare uppfattar visitnorway.com som enklare att använda när de söker efter information om Norge som resmål. Antalet redaktionella artiklar har minskat, men besökare kommer fortfarande hitta bra, relevant information för att kunna planera sin Norgesemester, säger Per-Arne Tuftin, reselivsdirektör, Visit Norway.

Gör din egen resplanWebbplatsen innehåller information om tusentals turistföretag i hela Norge, från lokala turistbyråer till regionala resebolag.
Presentationer av norska företag inom turism har en mycket mer framträdande plats än tidigare. Användare kan lägga till företag i en "resväska" som ska delas, och du kan skapa resvägar utifrån dessa. Dessutom prioriterar vi teman som spännande städer, norsk mat, arkitektur och design, ännu högre än tidigare, säger Per-Arne Tuftin.

Det finns en del arbete kvar att utföra på webbplatsen och det kommer att genomföras kontinuerligt under hela våren.

Visitnorway.com publiceras i 15 olika versioner, på olika språk.