XXLofoten blev årets researrangör

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2012 09:24 CET

XXLofoten segrade nyligen i den prestigefyllda tävlingen Reiselivsprisen, och blir med den utmärkelsen årets innovativa researrangör i Norge. De starka konkurrenterna  Høyt og Lavt aktivitetspark AS och Skistar Norge fick se sig slagna av den nordnorska aktören.

Priset på 250 000 norska kronor delades ut av Innovasjon Norge.

-  XXLofoten är en värdig vinnare, som har visat att det är möjligt att utveckla en lönsam verksamhet till att vara en professionell upplevelseleverantör, säger Per-Arne Tuftin, vd på Innovasjon Norge

Han menar att XXLofoten är en inspirationskälla för regionen, där företaget bidragit till att utveckla Lofotens möjligheter som upplevelsebaserat resmål året runt.

Syftet med utmärkelsen är att inspirera till förnyelse i resenäringen, och det är sjätte gången som Innovasjon Norge delar ut priset.

www.innovasjonnorge.no

www.xxlofoten.no