Stockholm lanserar miniprogram på WeChat

En miljard kineser är i färd med att upptäcka Stockholm. Med 150 miljoner utlandsresor om året är kineserna dem som reser mest i världen och 80 % av de dokumenterar sin vistelse i livsstils-appen WeChat. Nu finns destinationen Stockholm representerad här i form av ett spännande mini-program.

Stockholms mini-program är ett tillgängligt, inspirerande och praktiskt sätt att med hjälp av dagens teknik ta del av det bästa Stockholm har att erbjuda. WeChats destinationsprogram erbjuder resenärer information om allt från trendiga restauranger till lokala regnskurar under sin vistelse.

Tekniskt innovativa lösningar är en naturlig del av Stockholm som är världsledande inom teknikindustrin och staden har ett nära samarbete med näringslivet för att fortsätta främja Stockholm som ett välkomnande och välfungerande turistmål för alla kinesiska besökare.

Antalet kineser som besöker Stockholm har ökat de senaste åren och fortsätter att vara en växande grupp. Under förra året besökte 150 000 kinesiska gäster Stockholm.

”Kina är en extremt viktig marknad för oss och ger oss många spännande möjligheter framöver. WeChats mini-destinationsprogram om Stockholm är ett fantastiskt sätt att tillsammans med näringen fortsätta att uppmuntra och inspirera kineser att besöka Stockholm och dessutom få ut det mesta av upplevelsen på plats”, säger Lotta Andersson, Marknad och analys, Visit Stockholm.

Miniprogrammet är en gemensam satsning av Visit Stockholm, Visit Sweden, Tencent, Scandic Hotels, Radisson Hotel Group, Nordic Choice Hotels, Elite Hotels of Sweden, Swedavia och Pandox.

• kina
  • wechat

Om Visit Stockholm

Visit Stockholm är stadens officiella turistorganisation som arbetar med internationell marknadsföring och utveckling av Stockholm som besöksdestination under varumärket Stockholm – The Capital of Scandinavia. Visit Stockholm är ett dotterbolag till Stockholm Business region som är helägt av Stockholms stad.

www.stockholmbusinessregion.com

Lotta Andersson