Tips 14 maj: Eurovision Song Contest i Stockholm

Ikväll går finalen i Stockholm Globe Arena av stapeln. Missa inte uppvärmningen med magikern Stefan Odelberg och Alexander Vasiliou på Storascenen i Eurovision Village före visningen av sändningen på storbildsskärmen.

EUROVISION VILLAGE

12.00–18.00 Lördagskul med Barnens bokbuss

Barnens bokbuss är på plats lördag den 7 och 14 maj – med böcker om musik – med tema sång, dans och musik. Här får barnen också pyssla ett eget instrument (marackas). Dessutom sagostund och ansiktsmålning – i form av att barnen kan få sitt favoritlands flagga målad i ansiktet.

STORA SCENEN
20.00–21.00 Stefan Odelberg & Alexander Vasiliou

Stefan Odelberg värmer upp publiken i Eurovision Village före den stora finalen med en magisk show. Han är komikern, magikern och programledaren som alltid levererar snabba och kvicktänkta repliker, samtidigt som det kan dyka upp ett oväntat trick. Han presenterar Alexander Vasiliou, en talangfull och erfaren scenartist med en spektakulär show.

21.00–01.15 Grand Final – visning av sändning på storbildsskärm

Eurovision Song Contest 2016 – stora finalen på storbildsskärm i
Kungsträdgården! #ComeTogether.

DAMMEN
10.00–11.00 Melodikrysset Live

Sveriges Radio sänder Melodikrysset, riks direkt från Dammen i Eurovision Village.

12.00 Vinnaren av Funkismello

Funkismello arrangeras av den ideella föreningen Funkisglädje som har som syfte att arrangera olika evenemang för personer med funktionsnedsättning. En föreställning med mycket glädje, skratt, musik och bara vinnare.

EUROVISION I DINA KVARTER

Veckan avslutas lördagen den 14 maj med ”Eurovision-simning” med DJ:s i Skärholmen, Vällingby och Farsta simhall samt samba-fotboll på utvalda platser i samarbete med lokala fotbollsföreningar.

För mer information

Ann-Charlotte Jönsson, Head of Press Eurovision Song Contest, tel: 08-508 28 550, esc_press@Stockholm.se

Hitta hela programmet på www.stockholm.se/eurovision

Facebook: City of Stockholm Eurovision Song Contest Events Twitter: @escstockholm16