Pressinbjudan Värmlands Turismpris, Årets Uppstickare och Årets Uppsats – 22 november 2018

Visit Värmland bjuder in media till prisutdelning av Värmlands Turismpris, Årets Uppstickare och Årets Uppsats från Karlstads Universitet.

Var: Selma Spa, Sunne
När: Torsdag 22 november
Tid: ca kl. 21.00 (prisutdelningen sker under middagen)

I samband med Värmlands Besöksnäringsdagar 2018, som arrangeras av Visit Värmland inom projektet Konkurrenskraftig Besöksnäring den 22-23 november, delar Visit Värmland ut tre priser till besöksnäringen i Värmland.

Med Värmlands Turismpris uppmärksammar Visit Värmland en person, företag eller organisation som på ett betydelsefullt sätt bidragit till att stärka den värmländska besöksnäringen.

Visit Värmland delar samtidigt ut ett hedersomnämnande till Årets Uppstickare. Med detta vill vi synliggöra en aktör som genom nytänkande (utveckling av befintlig verksamhet eller nystart) utmärkt sig inom besöksnäringen i Värmland.

För första gången delar Visit Värmland ut ett pris till Årets Uppsats vid Turismprogrammet, Karlstads Universitet.

Priserna går till de som bäst lyckats uppfylla följande kriterier:

Värmlands Turismpris

• Internationella inslag i verksamheten
• Samverkan och nätverksbyggande
• Sprider kunskap och erfarenhet
• Arbetar långsiktigt och hållbart

Årets Uppstickare

• Nytänkande och innovativt arbetssätt
• Det nya bidraget till besöksnäringen

Årets Uppsats

Priset Årets Uppsats delas ut till bästa uppsats med fokus på Värmlands besöksnäring inom något av följande teman: planering för hållbar destinationsutveckling, kommunikation och marknadsföring, innovation och företagande. Den bästa uppsatsen erhåller ett pris i form av en upplevelse i Värmland för två personer.

Finalister till Värmlands Turismpris 2018

• Klässbols Linneväveri AB
• Sandgrund Lars Lerin
• Västanå Teater