Albrekts Guld lanserar e-handel på Viskans e-handelsplattform

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2013 14:08 CET

Albrekts Guld har, efter Guldfynd,  som andra butikskedja  i Idunakoncernen lanserat e-handel till slutkonsument på Viskans e-handelsplattform och affärssystem, Viskan eStore och Viskan Ramos.

Butiken kan besökas på www.albrektsguld.se

"Viskan glädjer sig åt att få utökat förtroende och att e-handelssatsningen fortsätter inom Iduna koncernen. Albrekts Guld har dessutom kunnat levererats på mycket kort tid vilket jag ser som ett kvitto på att vår teknik och organisation är mycket effektiv och konkurrenskraftig, förutom att ett gott samarbete givetvis har varit en förutsättning för att lyckas,” säger Viskans VD Sten Selin.

För mer information kontakta:Viskan Distanshandel System ABs försäljningschef, Fredrik Ottosson,fredrik.ottosson@viskan.se 0706-83 98 55

Viskan har sedan 1998 levererat stabila, prestandaoptimerade och heltäckande e-handelslösningar till internationella e-handlare. Viskan är en av få aktörer på nordiska marknaden som levererar helhetslösningar till e-handlare med både internetbutik med mobila anpassningar samt order-lager- och faktureringssystem i en integrerad helhet. Bland Viskans kunder finns MQ, Hemtex, Guldfynd, 8848, Oscar Jacobson, Gneis, Sana Pharma (VitaeLab) och  Nordic Sales Group (Fritt Flyt). Viskan har idag 39 anställda i Sverige, Finland och Ukraina och växer kontinuerligt. Mer på www.viskan.se

Om Albrekts Guld:

Albrekts Guld erbjuder kunderna ett välutvecklat sortiment av diamantsmycken och presentvaror, men även ett stort utbud av guld- och silversmycken, pärlor, bijouterier, matsilver samt klockor. Allt naturligtvis köpt direkt från tillverkarna!

Idag finns det 45 butiker från Umeå i norr till Malmö i söder samt en webbshop. Albrekts Guld ingår i Iduna AB. Koncernen ger sysselsättning för ca 1 000 anställda inklusive anställda på deltid. Butiksförsäljningen i koncernen uppgår till ca 1.1 Mdr inklusive mervärdeskatt.