Guldfynd startar e-handel på Viskans plattform

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2013 10:00 CEST

Guldfynd lanserar sin nya e-handelssajt baserad på Viskan Ramos och Viskan eStore. Tidpunkten för lanseringen av Guldfynds webbshop sammanföll med starten av Guldfynds vårkampanj. Under vårkampanjen lanserar Guldfynd traditionellt många nyheter och erbjudanden som nu även kan köpas på nätet – 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.

”I och med samarbetet med Guldfynd så stärker Viskan sin redan starka ställning som leverantör av e-handelslösningar till detaljhandelsföretag ytterligare. Extra roligt att vi genom ett tidseffektivt projektarbete också kunde tillgodose Guldfynds önskemål om leverans innan vårens högtider” , säger Sten Selin, VD Viskan.

"Vi har uppdaterat vår grafiska profil så att den nya hemsidan med webbshop känns fräsch och aktuell. Vi har satsat på layout, tilltalande bilder och användarvänlighet för att kunna ge våra kunder en inspirerande köpupplevelse i Guldfynds nyaste butik", berättar Guldfynds marknadschef Tomas Nyberg.

För mer information kontakta:Viskan Distanshandel System ABs VD, Sten Selin, sten.selin@viskan.se 0706-490601

Guldfynds marknadschef, Tomas Nyberg, tomas.nyberg@iduna.se 08-626 05 10

Guldfynds pressrelease: http://www.guldfynd.se/info/foretagsinfo/pressrelease/

Viskan har sedan 1998 levererat stabila, prestandaoptimerade och heltäckande e-handelslösningar till internationella e-handlare. Viskan är en av få aktörer på nordiska marknaden som levererar helhetslösningar till e-handlare med både internetbutik med mobila anpassningar och order-lager- och faktureringssystem i en integrerad helhet. Bland Viskans kunder finns Brandos, MQ, Hemtex, 8848, Gneis, Sana Pharma, Nordic Sales Group och KappAhl. Omsättningen 2011/2012 uppgick till ca 23 miljoner SEK www.viskan.se