Lager 157 live!

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2015 09:23 CEST

Lager 157 är ett modeföretag som under de senaste åren har vuxit kraftigt och etablerat sig på 20 orter runt om i Sverige. Företagets affärsidé, ”Amerikanska och Skandinaviska klassiker - märkeskläder till max halva priset”, har varit framgångsrik under de 15 år som företaget har funnits.

"Vi valde Viskan för vi ville ha en partner med stor expertkunskap när det gäller att kombinera fysisk butik med e-handel, det som brukar kallas omnikanal. Vi hade satt mycket ambitiösa mål för hur Lager 157 skall utvecklas och behöver en stabil och kunnig partner för att realisera dessa mål. När vi nu lanserat vår e-handel på Viskans plattform är vi mycket nöjda med hur projektet fortlöpt och att vi idag har en helintegrerad plattform där vi förutom internetbutiken även sköter orderhantering, kundtjänst och plock och pack. Det är en mycket bra grund för framtiden när vi skall jobba med att integrera de fysiska butikerna med det digitala för att ligga i framkant när det gäller att serva våra kunder", säger Magdalena Wistberg E-handelschef på Lager 157.

"Att få driva ett projekt tillsammans med Lager 157 som redan ligger i framkant i sin bransch kan vara en utmaning. Att Lager 157 kan sin bransch och har mycket kompetenta medarbetare har gjort projektet väldigt lyckat. Vi ser fram emot att realisera de högt uppsatta målen för framtiden tillsammans med Lager 157", säger Claes Wettéus projektledare på Viskan.

Besök sajten: här!

Viskan är en av Skandinaviens främsta utvecklare och leverantörer av lösningar för e-handlare.

Bland Viskans kunder finns MQ, Hemtex, Guldfynd, 8848 Altitude, Oscar Jacobson, KappAhl, Gneis, Sana Pharma (VitaeLab) och Nordic Sales Group (Fritt Flyt).

Viskan har idag ca 45 anställda i Sverige, Finland och Ukraina och växer kontinuerligt. Mer på www.viskan.se