Lager 157 väljer Viskan!

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2015 13:33 CEST

Lager 157 är ett modeföretag som under senaste åren har vuxit kraftigt och etablerat sig på 20 orter runt om i Sverige. Företagets affärsidé, ”Amerikanska och Skandinaviska klassiker, märkeskläder till max halva priset”, har varit framgångsrik under de 15 år företaget har funnits.

Magdalena Wistberg som är E-commerce Manager på Lager 157 säger följande:

"Vi har haft E-handel har sedan 2009 och vuxit i takt med nya etableringar men är nu i ett läge där det är dags att växla upp ytterligare och på sikt titta utanför Sveriges gränser. Det känns kul att kunna välja en lokal samarbetspartner i denna satsning. Att Viskan dessutom har erfarenheter inom Omnichannel som är en del av vår strategi framöver, gör att det känns bra att vi nu går in i ett spännade samarbete."

"Lager 157 har sedan tidigare erfarenhet av e-handel och vet därmed vad som krävs för en fortsatt expansion. Det är därför givetvis mycket glädjande att Viskan fått förtroendet att vara med på Lager 157s fortsatta, som jag är övertygad om, framgångsrika e-handelsresa", säger Viskans VD Sten Selin.

Om Viskan

Viskan är en av Skandinaviens främsta utvecklare och leverantörer av lösningar för e-handlare.

Bland Viskans kunder finns MQ, Hemtex, Guldfynd, 8848 Altitude, Oscar Jacobson, KappAhl, Gneis, Sana Pharma (VitaeLab) och Nordic Sales Group (Fritt Flyt).

Viskan har idag ca 45 anställda i Sverige, Finland och Ukraina och växer kontinuerligt. Mer på www.viskan.se