”Mobile first” för Hallbergs Guld

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2014 14:32 CEST

I och med att Hallbergs Guld i dagarna har lanserat sin e-handel har nu samtliga tre varumärken i Idunakoncernen e-handelslösningar, alla tre levererade av Viskan.

Andelen besökare från mobila enheter ökar och Hallbergs Gulds sajt är därför byggd enligt principen ”mobile first”, d v s en så kallad responsiv mobiltstsajt som sedan anpassas för surfplattor och stationära datorer.

"Även om likheterna med de andra varumärkena i Idunakoncernen är stora så har Hallbergs Guld ändå sina specifika utmaningar. Hallbergs Guld är koncernens premiumkoncept vilket också skall avspegla sig på sajten.” säger Viskans VD Sten Selin.

Butiken kan besökas på www.hallbergsguld.se

Alla tre varumärken, Hallbergs Guld, Albrekts Guld och Guldfynd använder sig av Viskans affärssystem Viskan Ramos och Viskan eStore som e-handelsplattform.

För mer information kontakta: Viskan Distanshandel System ABs försäljningschef, Fredrik Ottosson, fredrik.ottosson@viskan.se 0706-83 98 55

Om Hallbergs Guld

Ledorden kvalitet, kunskap och service har allt sedan Hallbergs Guld grundades 1860 stått i fokus för verksamheten. För 150 år senare är Hallbergs Guld en välkänd smyckekedja med 33 butiker i Sverige. Hallbergs Guld ingår i koncernen Iduna AB.

Hallbergs Guld vänder sig primärt till den kvalitets- och modemedvetna kvinnan. Sortimentet utgörs av allt från klassiska smycken i guld och silver till modesmycken. Många produkter är unikt utvalda för Hallbergs Guld men välkända varumärken som Engelbert, Pilgrim, Dyrberg Kern med flera är en viktig del av sortimentet.

Om Viskan

Viskan är en av Skandinaviens främsta utvecklare och leverantörer av e-handelslösningar. Lösningar som utifrån kundens önskemål kan innehålla allt från e-handel med mobila lösningar, orderhantering, kundreskontra, omnikanalsfunktioner och avancerad lagerhantering.

Bland Viskans kunder finns MQ, Hemtex, Guldfynd, 8848 Altitude, Oscar Jacobson, Gneis, Sana Pharma (VitaeLab) och Nordic Sales Group (Fritt Flyt).

Viskan har idag ca 40 anställda i Sverige, Finland och Ukraina och växer kontinuerligt. Mer på www.viskan.se