MQ väljer Viskan för sin e-handel

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2010 13:30 CEST

MQ Retail AB har valt Viskan Distanshandel AB som leverantör för sin e-handelssatsning. MQ har valt Viskans helhetslösning kallat Viskan ReStore där både affärssystemet Viskan Ramos och Internetbutiken Viskan eStore ingår.

Efter ett inledande arbete inför julen 2009 med sajten Urban Gifts så har nu MQ gått vidare och låtit Viskan även leverera lösningar för MQs ehandel.

"Det blir allt vanligare att man söker inspiration om mode och kläder på internet och för oss är det en självklarhet att man framöver skall kunna få detta i vår virtuella butik. Nu kommer det senaste modet för de som älskar varumärken att vara tillgängligt oavsett var i landet du bor. Vi tror att e-handeln för MQ kommer bli ett värdefullt och uppskattat komplement till våra butiker." uttalar sig Johan Elfner, VD på MQ Retail AB.

”Viskans framgång bygger på att vi lyckas vinna kundernas förtroende och därför är det mycket glädjande att MQ har valt att fördjupa samarbetet med oss. Att ytterligare en detaljhandelskedja väljer Viskan visar också på styrkan i konceptet ReStore.” säger Viskans VD Sten Selin.

Viskan Distanshandel System AB tillhandahåller systemlösningar för distanshandel, d v s e-handel och abonnemangsklubbar. Omsättning är ca 17 MSEK och företaget har 24 anställda varav de flesta på huvudkontoret i Borås.

Viskan ReStore är ett koncept för detaljhandelskedjor som möjliggör e-handel med minimala anpassningar i befintliga system och arbetsprocesser. E-handeln betraktas med Viskan ReStore som en fysisk butik likt alla andra och behöver därmed inte specialbehandlas vad gäller inköp, påfyllnad, uppföljning et c. Allt som är specifikt för distanshandel hanteras av Viskans system, allt från plock och pack på lagret till att producera Internetsajten.

Mer info se www.viskan.se

Om MQ:

MQ är en av Sveriges ledande varumärkeskedjor. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 106 butiker och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.MQ.se.

Mer info se www.viskan.se