Oscar Jacobson väljer Viskan

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2013 10:08 CEST

Oscar Jacobson har valt Viskan som leverantör av en total 3D-lösning för e-handel som innefattar försäljning i tre kanaler; till företag (B2B), via säljare (B2S) och till slutkonsument (B2C).

Oscar Jacobsons framtida digitala profil kommer via den digitala kommunikationsbyrån Isobar JJP att ges uttryck på Viskans plattform för e-handel, Ramos och eStore.

"E-handeln direkt till slutkonsument är fortfarande en liten del av den totala handeln, men jag är övertygad om att de varumärken som vågar använda e-handeln som en strategiskt viktig del av hela sin affär tillhör morgondagens vinnare. Det är därför mycket glädjande att Oscar Jacobson valt att arbeta med e-handel i en vidare bemärkelse och givetvis att de valt Viskan som
partner i det arbetet", säger Viskans VD Sten Selin.

För mer information kontakta:Viskan Distanshandel System ABs försäljningschef, Fredrik Ottosson, fredrik.ottosson@viskan.se 0706-83 98 55

Viskan har sedan 1998 levererat stabila, prestandaoptimerade och heltäckande e-handelslösningar till internationella e-handlare. Viskan är en av få aktörer på nordiska marknaden som levererar helhetslösningar till e-handlare med både internetbutik med mobila anpassningar samt order-lager- och faktureringssystem i en integrerad helhet. Bland Viskans kunder finns MQ, Hemtex, Guldfynd, 8848, Gneis, Sana Pharma, Nordic Sales Group och KappAhl. Viskan har idag 35 anställda i Sverige, Finland och Ukraina och växer kontinuerligt.  www.viskan.se

Om Oscar Jacobson:

Oscar Jacobson är ett svenskt kvalitetsföretag för herrkläder och golfmode och har sedan starten 1903 alltid arbetat med två viktiga ledord: stil och personlighet. Under årens lopp har vi adderat ordet "arv" med tanke på att vi är ett av få varumärken i Sverige som har existerat i över hundra år. Oscar Jacobsons designfilosofi bygger på tre viktiga delar. Det anglosaxiska tygarvet, det italienska skrädderiet och den skandinaviska enkelheten. Allt parat med Oscar Jacobsons gedigna hantverkskunnande inom konfektion.

Oscar Jacobson har förutom flera flagship stores i Sverige också butiker och återförsäljare i bland annat i England, Polen, Tyskland, Finland, Norge och Singapore. VD är Roger Tjernberg www.oscarjacobson.se