ReStore och Restore Brand: E-handel för detaljhandeln

Pressmeddelande   •   Apr 28, 2009 13:34 CEST

Viskans koncept ReStore är framtaget för detaljhandelskedjor som vill börja med e-handel. Viskan kan erbjuda en helhetslösning som innebär att alltifrån internetbutik och systemstöd till kundtjänst och logistik tillhandahålls via oss. Inga ingrepp i befintliga logistikflöden behövs, utan internetbutiken betraktas som en ny fysisk butik flödesmässigt. Detta ger rekordkort startsträcka och låga kostnader.

Med nya konceptet ReStore Brand vänder vi oss även till grossister, tillverkare och franchisekedjor som inte äger de butiker där deras produkter säljs, men som ändå vill börja med e-handel. Genom att ge återförsäljare provision även på e-handeln raderas konflikten mellan dem och tillverkaren ut. Med ReStore Brand knyts varje kund till en butik, dit även leverans kan ske. Leverans till utlämingsställe kan också ske, men oavsett generar det provision till den butik till vilken kunden är knuten.

Kontakta fredrik.ottosson@viskan.se på telefon 0706-839855 vid förfrågningar.

Viskan: Att ha flyt beror inte på tur!