Viskan får ny kund i Finland

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2013 13:45 CEST

I konkurrens med bland annat Magento har Viskan vunnit en affär i Finland.

"Den gamla plattformen var inte tillräckligt flexibel vad gäller bland annat utseende och användarvänlighet", säger Jari Keskinen på Keskisen Kello. Samtidigt har man vuxit mycket i ordervolym och man behövde en plattform som kan hantera detta på ett effektivt sätt.

"Med att byta plattform ville vi försäkra oss om en konkurrensfördel nu och i framtiden", fortsätter Jari.

Ytterligare skäl till att man valde Viskan var att man behövde en butik som hanterar mobila enheter responsivt och med snabba svarstider.

Jari säger vidare att det är vanligt att de som kund får ge råd åt leverantören. Med Viskan kände de att de fick en partner som är mycket kunnig på alla områden inom e-handel.

Om Keskisen Kello:
Keskisen kello (Guld, smycken o klockor) grundades 1982 med en fysisk butik är belägen i Finlands största bybutik Veljekset Keskinen i Tuuri. Keskisen Kello startade med e-handel i slutet av år 2009 och den har vuxit snabbare än väntat. Idag omsätter man ca 3 miljoner EUR.

För mer information kontakta Viskan Distanshandel System ABs VD

Sten Selin, sten.selin@viskan.se +46 706 490601

Viskan har sedan 1998 levererat stabila, prestandaoptimerade och heltäckande e-handelslösningar till internationella e-handlare. Viskan är en av få aktörer på nordiska marknaden som levererar helhetslösningar till e-handlare med både internetbutik med mobila anpassningar och order-lager- och faktureringssystem i en integrerad helhet. Bland Viskans kunder finns Brandos, MQ, Hemtex, 8848, Gneis, Sana Pharma, Nordic Sales Group och KappAhl. Omsättningen 2011/2012 uppgick till ca 23 miljoner SEK.