Viskan Remarketing!

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2015 13:44 CET

Du driver en framgångsrik butik, med ett helt okej antal besökare, kunderna verkar gilla dina produkter och du lyckas ganska väl med att attrahera nya kunder. Så, ska du vara nöjd där?

Inte nödvändigtvis.

En del undersökningar visar på att så många som 2/3 av kundkorgarna överges utan att kunden slutför köpet. Innebär det att du bara säljer för 1/3 av vad du skulle kunna?

Kanske inte, men att det finns en stor potential här är helt klart.

Så, det är nu hög tid att du visar ditt intresse för dessa kunder!

Med Viskans helt nya Remarket-modul kan du nu fånga upp en del av dessa intresserade och potentiella kunder genom att Remarketing-motorn, som är helt sömlöst integrerad i ETM och eStore, känner av om besökare har lagt något i kundkorgen men inte avslutat köpet och med automatik skickar besökaren ett eller flera e-post för att påminna om dennes kundkorg.

I och med att du med Viskans lösning har en helhetslösning och vi tillsammans har kontroll på hela kedjan kan vi driva innovationen lite längre än många andra, vilket möjliggör saker som:

• Att vi med hjälp av direktaccess till lagersaldon inte kommer att mejla om produkter som tagit slut. Alltså de produkter som låg i kundkorgen men som tagit slut i tiden mellan att kundkorgen övergavs och att påminnelsen till kunden skickas. Du vet säkert hur kunder reagerar som vill köpa produkter som tagit slut.
  • Klickar kunden på antingen produktbilderna eller "Gå till min varukorg" i mejlet så kommer denne direkt till kassan, med produkterna (som fortsatt finns i lager) automatiskt tillagda av Remarketing-motorn, så att steget till att avsluta köpet blir så kort som möjligt och en ännu bättre konvertering kan uppnås jämfört med om du bara hade kommit till startsidan eller en enskild produktsida. Denna automatik kan vi erbjuda genom att vi just har en helhetslösning, sömlöst integrerat.
  • I ETM kan du sedan i realtid se hur många utskick som gjorts, hur många som konverterat och hur mycket värde det genererat. Vår Remarket-modul är också från grunden byggd med tanke på A- och B-test och du kan med enkelhet se exempelvis hur olika budskap i dina mejl förbättrar konverteringen eller vilken tid efter att kundkorgen övergavs som är den bästa för att skicka påminnelsen och därmed maximera din konvertering.

Viskan Distanshandel levererar Viskan ETM och e-handelsplattformen eStore, specialanpassat för distanshandel, från ehandelsbutik till avancerad lagerhantering och abonnemangsklubbar. Vi finns i distanshandelns huvudstad Borås med 40 anställda samt representation i Stockholm, outsourcingverksamhet i Kiev (Ukraina) och dotterbolag i Helsingfors (Finland).