Folkuniversitetet förnyar samarbetsavtal med Visma

Visma Spcs och Folkuniversitetet förnyar sitt befintliga avtal på utbildningsområdet. Avtalet innebär att Folkuniversitetet kan nyttja Vismas ekonomiprogram i all sin utbildningsverksamhet.

– Kunskaper i Vismas program efterfrågas av både stora och små företag. Tack vare samarbetet får vi ut det bästa möjliga av användandet, får tydlig uppföljning av programinnehaven och gör programmen tillgängliga på alla våra utbildningsorter, säger Peter Mikulic på Folkuniversitetets Service AB.

Rikstäckande utbildningar
Folkuniversitetet har utbildningar både för den som vill lära sig grunderna inom ekonomi och för den som vill bredda och fördjupa befintliga kunskaper.

– Folkuniversitetet är en mycket viktig aktör på utbildningsområdet och vi är glada och stolta över vårt samarbete, säger Anette Citron, som är utbildningschef hos Visma Spcs.

Visma efterfrågad kompetens
Nyligen granskade Utbildning.se drygt 2 900 aktuella jobbannonser inom ekonomi och administration för att kartlägga vilka kompetenser som efterfrågas på arbetsmarknaden. Kunskaper i Vismas program placerades på plats 54 av alla efterfrågade egenskaper och kompetenser.

Visma Spcs är Sveriges största leverantör av ekonomiprogram och internetlösningar till företag och redovisningsbyråer. Nio av tio högskolor och universitet, liksom en majoritet av landets gymnasieskolor, använder program från Visma i undervisningen. Visma Spcs har avtal med flera av landets mest framstående utbildningsföretag.

Om Folkuniversitetet
Studieförbundet Folkuniversitetet erbjuder folkbildning och vuxenutbildning på ett hundratal orter runt om i landet. Varje år deltar cirka 130 000 personer i ungefär 18 000 studiecirklar.

Läs mer: http://www.vismaspcs.se/skola

Anette Citron, utbildningschef Visma Spcs, 010-141 10 79, anette.citron@visma.com
Peter Mikulic, Folkuniversitetets Service AB, 08-679 29 50, peter.mikulic@folkuniversitetet.se