LKAB väljer Agda PS från Visma för sin lönehantering

LKAB har valt Agda PS för sin lönehantering. Affären stärker ytterligare Vismas position som en av de ledande leverantörerna av system och tjänster inom lön- och personalområdet på den svenska marknaden.

– Vi på Visma Agda och framförallt kollegorna på vårt nordligaste kontor i Piteå är mycket glada för att vi får förtroendet att leverera Agda PS för LKAB:s lönehantering, säger Sofia Gerstenfeld, vd för Visma Agda.

Om LKAB
LKAB är en förkortning av Luossavaara-Kiirunavaara AB. LKAB bryter och förädlar Norrbottens unika järnmalm för den globala stålmarknaden. Koncernen rymmer även industrimineraler, borrsystem, tågtransporter, berg-, och verkstadstjänster, sprängmedels- och fastighetsbolag. LKAB har drygt 4 000 anställda i 15 länder.

Om Visma Agda
Visma Agdas kunder finns inom flera branscher och verksamhetsområden. Som exempel kan nämnas företag som Boliden Mineral, SCA, Bilia, Pågen, Kinnarps och Hemtex. Var fjärde löntagare i Sverige inom den privata sektorn får sin lön via systemet. Det innebär att ca 5 000 svenska företag och organisationer använder Agda PS. Företaget ingår sedan april 2012 i Vismakoncernen.

Sofia Gerstenfeld, vd för Visma Agda, 0431-44 94 00