Matvarukedjan Paradiset digitaliserar med kunden i fokus

Paradiset väljer Visma Retail när matvarukedjan digitaliserar för att kunna erbjuda sina kunder en upplevelse i framkant av detaljhandelsbranschen. Den nya satsningen innebär bland annat en central plattform för kundinsikt och kommunikation, levererad av Visma Retails CRM- och kundlojalitetsexperter på Abalon.

– Det är otroligt kul att få jobba med en så pass nyskapande aktör som Paradiset. Kedjan väljer att ta för sig av de digitala verktyg som finns tillgängliga för detaljhandeln redan idag, men som de flesta aktörer inte tagit till sig än, säger Petter Sundberg, vd för Abalon; ett bolag inom Visma Retail.

Abalons lojalitetslösning består av en kompetent plattform för kundinsikt som enkelt omvandlar stora mängder data till konkreta insikter. Plattformen är byggd med fokus på användarvänlighet, och möjliggör att Paradiset själva kan hantera datainformationen från ax till limpa. Med hjälp av automatiska kundresor kommer kommunikation och erbjudanden enkelt kunna anpassas, vilket effektiviserar och lösgör tid för andra spännande initiativ.

– Med vår nya lojalitetslösning från Abalon kan vi förse våra kunder med aktuell och relevant information, ända ner till individnivå. Eftersom lösningen samlar in och analyserar enorma mängder data blir det enkelt för oss att agera på insikterna, säger Johannes Cullberg, vd för Paradiset.

Paradisets satsning på lojalitet inkluderar även en helt ny kommunikationskanal i form av en mobilapp. Appen från Abalon öppnar för en tät och personlig dialog med kunden, på kundens premisser - när och var denne önskar.

För mer information, kontakta:
Petter Sundberg, vd för Abalon, 0766 366 792, petter.sundberg@visma.com

Om Visma Retail och Abalon
Visma Retail erbjuder kompletta front- och backoffice-lösningar med ett brett utbud av tjänster. Abalon är en av de marknadsledande leverantörerna i Norden inom kundutveckling och lojalitet, och ingår i Visma Retails bolagsportfölj sedan årsskiftet 2015/2016. Abalons kunder återfinns i Norden och Europa.

Om Paradiset
Paradiset är Sveriges mest ärliga och hälsosamma matvarukedja och är störst i Skandinavien på naturliga och ekologiska produkter. Matbutikerna erbjuder ett fullt sortiment av livsmedel och hälso- och skönhetsartiklar, fria från onödiga och skadliga tillsatser till bra priser. Paradiset grundades av Johannes Cullberg år 2015 och har tre butiker i Stockholm.