​Ny produkt från Abalon ger djupare kundinsikt

I dag lanseras Abalon Relevate, en ny produkt som ger djupare kundinsikt genom effektivare kund- och lojalitetsprogram. Programmet innehåller funktioner som samlar in kundinformation, ger möjlighet att göra djupare analyser och att kommunicera med sina kunder. Bakom produkten står Abalon AB, ett företag i Visma Retail.

– För att fånga kundens uppmärksamhet måste man göra sig relevant. Att kommunicera ett riktat och personligt budskap i rätt sammanhang, vid rätt tidpunkt och plats är nyckeln till framgång. Med Abalon Relevate kan vi erbjuda ett komplett och modernt verktyg som skapar möjligheter för våra kunder att ligga i framkant, säger Joakim Svantesson, försäljnings- och marknadschef på Abalon, ett företag i Visma Retail.

Med Abalon Relevate kan användaren samla data om sina kunder och deras köp, hitta målgrupper och skapa kampanjer med individualiserade erbjudanden som ställs ut i realtid. Systemet hanterar också bonuspoäng och har ett kraftfullt analysverktyg, vilket gör lösningen till ett komplett och modernt verktyg för att skapa och följa kundlojalitet. Det molnbaserade verktyget inkluderar funktioner för exempelvis lojalitetsprogram, kampanjhantering, kommunikation och analys.

Digitaliseringen ställer nya krav på branschen
Digitaliseringens framfart hos konsumenterna gör det mer aktuellt än någonsin för detaljister att följa, förstå och förutse konsumenternas behov inför nästa köp. Med rätt verktyg och stöd för att arbeta med kundinsikt, säkerställs att budskap och erbjudanden är relevanta och träffar rätt, samtidigt som det ger beslutsunderlag och för affärsutvecklingen framåt.

Ett av de företag som har identifierat nyttan med att lära känna sina kunder är Boomerang. De har tidigare använt lösningar från Abalon och kommer nu att gå över till Abalon Relevate.

– Vi har en nära relation med våra kunder och det är viktigt för oss att vårda och belöna dem genom vårt lojalitetsprogram. Det är viktigt för oss att fortsätta vara relevanta i vår kunddialog, samtidigt som vi växer kraftigt och kunderna blir fler. Genom att gå över till Abalon Relevate kommer vi att få nya möjligheter att fördjupa våra relationer med kunderna, säger Daniel Andersson, Marketing Manager på Boomerang.

Boomerang är ett svenskt varumärke, grundat 1976, med rötterna i den skandinaviska livsstilen. Naturen och en aktiv livsstil är vår ständiga inspirationskälla. Ett mode som präglas av en självklar enkelhet och stark tro på det tidlösa, men alltid i takt med tiden. Med gedigen kvalitet och känsla för detaljer blir skjortan, byxorna eller jackan bara vackrare och mer personlig med åren. Boomerang driver idag ett 20-tal egna butiker, finns representerade hos ca 150 återförsäljare och på fem marknader.

Abalon grundades 1988 och är en av de marknadsledande leverantörerna i Norden inom kundutveckling och lojalitet, och ingår i Visma-koncernen hos Visma Retail sedan årsskiftet 2015/2016. Abalons lojalitetslösningar hanterar 8 miljoner nordiska konsumenter, 1 500 butiker samt e-handel, där det exempelvis hanteras fler än 2 miljoner medlemmar hos en av kunderna.

För mer information kontakta
Joakim Svantesson, försäljning- och marknadschef på Abalon AB, 070-252 15 75, joakim.svantesson@abalon.se
Daniel Andersson, Marketing Manager på Boomerang, 08-598 922 34, daniel.andersson@boomerang.se