Nyköping valde Visma för sitt diariesystem

Nyköpings kommun har upphandlat support och underhåll av sitt diariesystem, som är en Platina-lösning. Valet föll på Visma.

Nyköping ligger i framkant bland landets kommuner när det gäller att effektivisera och modernisera processerna kring dokument- och ärendehantering.

− Kommunen är aktiv i Platinas användarförening och bidrar starkt till utvecklingen av Platina som system för kommuner. Det gör det extra roligt och utmanande att få samarbeta med Nyköping, säger Marie Furmarker, affärsområdeschef inom Visma.

Affären passar väl in i Visma Consultings strategi för ECM (Enterprise Content Management) och dokument- och ärendehantering.

Tre leverantörer lämnade in anbud – Visma Consulting, Agio och Artvise. Vid värderingen av anbuden tittade man på både pris och ett antal krav. Sammantaget fick Visma det högsta betyget och blev därmed den utvalda leverantören.

Marie Furmarker, affärsområdeschef, Visma Consulting AB, 08-633 22 66