Nytt samarbete förenklar uppföljning av nyckeltal

Visma har tecknat ett samarbetsavtal med utvecklingsbolaget 4IT rörande integration mellan löne- och HR-systemet Agda PS och beslutsstödsystemet 4Decision.

– Avtalet kommer att leverera ett större affärsvärde till våra kunder som använder Agda PS i sitt dagliga arbete. Ett steg i helt rätt riktning för att säkerställa att våra kunder snabbt och enkelt kan få fram information och nyckeltal som de efterfrågar för att kunna styra sin verksamhet, säger Sofia Gerstenfeld, vd för Visma Agda.

Visma Agda kommer att sälja 4IT:s business intelligence-lösning 4Decision tillsammans med löne- och HR-systemet Agda PS. Användarna får en utökad funktionalitet för det existerande rapportverktyget i Agda PS och det ger ett starkt stöd i beslutsfattande för företagen.

– Det är med glädje och stolthet vi kommer att arbeta tillsammans med Visma för att tillhandahålla marknaden ett ledande verktyg för strukturerad business intelligence. För ett mindre utvecklingsbolag som oss är samarbetet ett kvitto på att vår produkt 4Decision är konkurrenskraftig. Samtidigt sporrar Visma oss med möjligheter att göra den ännu bättre, säger Hasan Özduman, vd för 4IT.

Om Visma Agda
Visma Agdas kunder finns inom flera branscher och verksamhetsområden. Som exempel kan nämnas företag som Boliden Mineral, SCA, Bilia, Pågen, Kinnarps och Hemtex. Var fjärde löntagare i Sverige inom den privata sektorn får sin lön via systemet. Det innebär att cirka 5 000 svenska företag och organisationer använder Agda PS. Företaget ingår sedan april 2012 i Vismakoncernen.

Om 4IT
4IT AB har i 15 år utvecklat beslutsstödsystem till en rad kunder inom främst offentlig sektor. Exempel på kunder är Region Skåne och Malmö Stad. Inom privata näringslivet är den främsta kunden Thule Group. Konsultation inom beslutsstöd har även genomförts till Assa Abloy, IKEA, BRIO, Findus med flera. Sedan 2012 har allt fokus legat på att utveckla den egna BI-produkten 4Decision.

Sofia Gerstenfeld, vd för Visma Agda AB, 0101-411501
Hasan Özduman, vd för 4IT AB, 046-286 48 00