Richard Börjesson ny vd för Visma Consulting

Richard Börjesson har utsetts till ny vd för Visma Consulting AB. Nuvarande vd för Visma Consulting Andreas Wikholm går vidare till ny befattning inom Addnode Group. Richard Börjesson tillträder den 1 augusti 2015.

– Visma Consulting har i dag en stark position som leverantör av IT-tjänster till offentlig sektor och kunder inom privat sektor. Jag är stolt och glad över att ha fått förtroendet att leda bolaget och ser fram emot att vidareutveckla vår position ytterligare tillsammans med mina kollegor, säger tillträdande vd Richard Börjesson.

Richard Börjesson är sedan drygt fyra år affärsområdeschef inom Visma Consulting. Han har femton års erfarenhet av arbete i ledande positioner och har tidigare verkat som vd på Laird Technologies AB. Inom det nuvarande affärsområdet har Richard byggt upp Visma Consultings spetskompetens inom SharePoint samt lett utvecklingen av lösningar för transport och logistik.

– Det är med varm hand jag lämnar över vd-rollen till Richard. Jag är övertygad om att han kommer att ta vara på Visma Consultings möjligheter på ett kompetent och framgångsrikt sätt, säger avgående vd Andreas Wikholm.

Om Visma Consulting
Visma Consulting tar fram IT-lösningar som ökar service, tillgänglighet och effektivitet. Företagets nyckelområden är systemutveckling och förvaltning, lösningar för webb och digitala kanaler, dokument- och ärendehantering samt e-förvaltningsstödjande tjänster. Medarbetarna har både tekniskt avancerad kunskap och djup kunskap om kundernas verksamhet, efter att ha samarbetat med offentlig sektor i 40 år.

Richard Börjesson, tillträdande vd för Visma Consulting, 010-141 25 70
Andreas Wikholm, avgående vd för Visma Consulting, 010-141 25 30