Småföretagare vill se Miljöpartiet som majoritetssäkrare

Nästan två av tre småföretagare tycker att statsminister Fredrik Reinfeldt ska erbjuda Miljöpartiet plats i regeringen för att säkra majoritet för alliansen. Det visar en snabbenkät med 1 500 svarande som Visma Spcs lät göra under måndagsförmiddagen.

På frågan ”Ska Reinfeldt erbjuda Miljöpartiet plats i regeringen för att säkra sin majoritet?” svarar 60 procent ”ja”, 30 procent ”nej” medan 10 procent valde svarsalternativet ”vet ej”. Bakgrunden till att frågan ställdes är att inget av blocken fick egen majoritet i söndagens val och att Miljöpartiet nu är det tredje största partiet i riksdagen.

Enkäten genomfördes via nyhetstjänsten Visma Infoline som når cirka 80 000 dagliga läsare. Nästan samtliga dessa är småföretagare eller anställda i mindre företag.

Visma Spcs är sedan många år tillbaka marknadsledande när det gäller ekonomiprogram i mindre företag med drygt hälften av landets 350 000 aktiva småförtagare som kunder.

För mer information kontakta
Lars Fredell, informationschef för Visma Spcs, 0470-70 60 50, lars.fredell@visma.se

Visma ger små och stora företag, handel, offentlig verksamhet, organisationer och föreningar effektiva lösningar för ekonomisk administration och verksamhetsstyrning. Vismakoncernen har drygt 4.000 anställda i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Holland och Rumänien. I Sverige sysselsätts cirka 1.200 personer.