Stärkt samarbete mellan KF och Visma

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2010 08:15 CEST

Coop Butiker & Stormarknader AB inom KF-koncernen har ingått ett flerårigt strategiskt samarbetsavtal med Visma avseende förvaltning av retailapplikationer. Samarbetsavtalet utökar KFs och Vismas tidigare samarbete med ett omfattande förvaltningsansvar och tydligt effektivitetsfokus som ska leda till lägre driftskostnader.

- Förvaltningsavtalet med Visma lyfter applikationsförvaltningen till helt nya nivåer och öppnar upp för spännande utvecklingsprojekt. Avtalet är en del av vår IT-strategi att arbeta tätt tillsammans med ett fåtal strategiska partners för att kunna fokusera och säkerställa en definierad årlig förbättring säger Jonny Olsson, vd Coop Butiker & Stormarknader.

- Vi ser väldigt positivt på att ytterligare stärka vår relation på detta sätt med Coop som sedan tidigare är en stor och viktig partner för oss. Detta avtal lägger också grunden för att vi tillsammans kan fokusera på fortsatt utveckling av framtidens plattform för dagligvaruhandeln, säger David von Laskowski, vd Visma Retail AB.

För mer information kontakta
David von Laskowski, vd Visma Retail AB, +46 702 906 313, david.von.laskowski@visma.se
Liselotte Anderssson, CIO Coop Butiker & Stormarknader, +46 8 743 24 00, liselotte.andersson@coop.se

Visma ger små och stora företag, handel, offentlig verksamhet, organisationer och föreningar effektiva lösningar för ekonomisk administration och verksamhetsstyrning. Vismakoncernen har drygt 4.000 anställda i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Holland och Rumänien. I Sverige sysselsätts cirka 1.200 personer.

Kommentarer (0)