Känt segelsällskap väljer Vismas hybridlösning

Göteborgs Kungliga Segel Sällskap (GKSS) har valt att gå vidare i Vismafamiljen och väljer affärssystemet Visma Business som en hybridlösning från Vismapartnern Direktkonsult.

GKSS har i flera år varit väldigt nöjda med programmet Visma Administration, men när de behövde kunna hantera en allt komplexare verksamhet föll valet på affärssystemet Visma Business. Eftersom GKSS är en förening föll valet på att hyra affärssystemet på en månadsbasis.

− Vi satt i en massa olika system och det medförde en del utmaningar i vår administration. Med Visma Business ser vi att vi kan integrera en del processer, i ett enda system, och få en enklare hantering och kontroll vid hantering av exempelvis båtplatsuthyrning, säger Patrik Hedenstedt, vd för GKSS.

− Att hyra ett affärssystem är något som fler kunder efterfrågar. Då behöver de inte tänka på servrar, hårdvara eller kassaflödet, utan kan koncentrera sig på att arbeta i systemet, säger Carola Lissel, vd för Visma Software.

Carola Lissel, vd för Visma Software, 0704-26 61 16, carola.lissel@visma.com
Patrik Hedenstedt, vd för GKSS, 031-69 68 49, patrik@gkss.se

GKSS grundades 1860 och är i dag en av Sveriges största idrottsföreningar med 4 200 medlemmar och den ledande föreningen i landet inom segling. Basen för verksamheten är kappsegling, träning och utbildning med inriktning mot ungdomarna men även vuxna seglare som vill utvecklas vidare.