Svedbergs valde Agda PS

Rekommendationer från flera företag i regionen blev avgörande när Svedbergs fattade beslut om nytt löne- och personalsystem. Valet föll på Agda PS från Visma.

Svedbergs har valt Agda PS som en SaaS-lösning (Software as a Service) från Visma på lön, resor, utbildning och samtalsverktyg för sin verksamhet. Cirka 180 löner produceras varje månad. Implementationen av det nya systemet från Visma startar nu i höst.

- Vi har ett nätverk i regionen med flera personalchefer som träffas ett par gånger per år. Att ha samma löne- och personalsystem är en stor fördel då vi kan stötta och utvecklas tillsammans i vårt arbete och våra processer säger Annika Lund, personalansvarig på Svedbergs.

Stärker Vismas position
Visma Agdas kunder finns inom flera branscher och verksamhetsområden. Som exempel kan nämnas företag som Boliden Mineral, SCA, Bilia, Pågen, Kinnarps och Hemtex. 525 000 löntagare får sina löner från Agda PS.

Affären med Svedbergs stärker ytterligare Vismas position som en av de ledande leverantörerna av system och tjänster inom lön- och personalområdet på den svenska marknaden.

Svedbergs grundades redan 1920 och har sedan 1962 tillverkat kvalitetsprodukter för badrum. Idag är företaget marknadsledande i Norden på badrumsmöbler och noterat på Stockholms fondbörs. Produktutveckling, design och produktion sker till stor del på företagets egen anläggning i Dalstorp. Under begreppet Hela ditt badrum marknadsförs ett brett sortiment bestående av badrumsmöbler, badkar, duschar, blandare, WC, belysning, handdukstorkar och SPA.

Sofia Gerstenfeld, vd för Visma Agda, 0431-44 94 00
Annika Lund, personalansvarig på Svedbergs, 0321-53 30 00