Svenska Brasserier rustar för fortsatt tillväxt med affärssystem från Visma

Efter flera år av stark tillväxt behövde restaurangkoncernen Svenska Brasserier ett nytt affärssystem som passade den allt större och växande verksamheten. Skalbarhet, effektivare administration, lättillgängliga nyckeltal och ett effektivt flöde för inköp, varumottagning och logistik var några skäl till att valet föll på Visma Business och Vismas certifierade partner WH Group.

– För Svenska Brasserier är det viktigt att enkelt kunna dela viktiga nyckeltal och KPI:er med flera personer i verksamheten. Vi ser en generell utveckling på marknaden där företag allt oftare efterfrågar verktyg som möjliggör att de smidigt kan dela information internt för att öka effektiviteten, säger Carola Lissel, vd för Visma Software.

Ett anpassningsbart standardsystem
Svenska Brasserier sökte ett användarvänligt standardsystem, som samtidigt har stora anpassningsmöjligheter. Att Svenska Brasserier upplevde Vismapartnern WH Group som lösningsorienterade, engagerade och att de hade stor förståelse för verksamheten var också en viktig faktor i valet av affärssystem.

– Visma Business uppfyllde våra krav på en helhetslösning med hantering av ekonomi, inköp, varumottagning och lager i ett flöde. Systemet ska också integreras med våra restaurangers kassasystem, säger Niklas Johansson, CFO på Svenska Brasserier.

Carola Lissel, vd för Visma Software, 0704 - 26 61 16, carola.lissel@visma.com
Niklas Johansson, CFO på Svenska Brasserier, 0702 - 38 30 62, niklas.johansson@svenskabrasserier.se

Om Svenska Brasserier:
Svenska Brasserier är ett samlingsnamn för Sturehof, Riche, Teatergrillen, Stockholms Matmarknad, Taverna Brillo, Luzette, Bageri Brillo och Brillobox.

Om Visma Software:
Visma Software är en del av Visma-koncernen som erbjuder ekonomi- och affärssystem för tillväxt, utveckling, effektivitet och nya möjligheter i verksamheten.

• affärssystem

Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Vi förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser både inom privat och offentlig sektor. 400 000 nordeuropeiska kunder använder våra produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 använder oss som hostingpartner. Vi är 7 400 anställda och omsatte 8 338 miljoner norska kronor 2015.

Carola Lissel

Strategy Director Visma Sverige 010-141 27 57