Visma Accounting Awards 2020: KAM Redovisning och Stabilisator vinnare

För tredje gången gillt delades Visma Accounting Awards ut idag. Vinnare i kategorin Företagarnas pris blev KAM Redovisning i Stockholm och Medarbetarnas pris gick till Stabilisator i Östersund. Prisutdelningen skedde på det digitala eventet Visma Now.

– Vårt bidrag till branschen är ju riktigt vassa produkter som frigör en massa tid för redovisningsbyråerna så att de istället kan lägga tid på det de gör bäst – peppa Sveriges småföretagare att växa och skapa ännu fler jobb, säger Charlotte von Sydow, vd för Visma Spcs.

Visma Accounting Awards instiftades för två år sedan och syftet med priset är att lyfta och hylla redovisningsbyråer som utvecklar både svenskt näringsliv och sina egna medarbetare. Vinnarna i den tredje upplagan av Visma Accounting Awards är KAM Redovisning i Stockholm och Stabilisator i Östersund, som idag fick ta emot priset på det digitala eventet Visma Now.

Prisutdelare var Charlotte von Sydow, vd för Visma Spcs. Priset består av en halvdags workshop med Vismas egen branschexpert inom redovisning och revision – Jan Söderqvist.

Företagarnas pris går till en älskad byrå som satsar på kommunikation och rådgivning och som hjälper företagare att växa i sin yrkesroll. Medarbetarnas pris delas ut till en byrå som kännetecknas av starka och stolta medarbetare som hjälper företagare att utveckla sina verksamheter på ett hållbart sätt.

Juryns motivering Företagarnas pris:

Kunderna älskar den här byrån, där kommunikation och rådgivning är ledord. “Vi får alltid ett individuellt bemötande som går långt utöver det förväntade. Byrån kan förklara ekonomi så att jag känner mig trygg och framgångsrik. Tack vare KAM kunde vi utföra våra uppdrag i Sverige”, är några omdömen. Den här byrån har utan tvekan hjälpt många företagare att växa som yrkesmänniskor. När det händer växer också Sveriges företag.

Juryns motivering Medarbetarnas pris:

Stabilisator har oerhört stolta och glada medarbetare! Deras nomineringar till Visma Accounting Awards går rakt in i hjärtat: “Min arbetsgivare fortsätter hela tiden att förbättra och utveckla. Det är hållbart! Mina chefer är alltid måna om oss. Alla samarbetar och ingen behöver känna sig stressad. Jag skrattar varje dag på jobbet.” Stabilisator har förstått att starka medarbetare som får utvecklas i en positiv anda, i förlängningen också stärker Sveriges företag.

– Vi på Visma vill vara en arbetsplats i världsklass och jobbar aktivt för att våra medarbetare ska stötta, stärka och sporra varandra på jobbet. Det känns oerhört roligt och inspirerande att få hylla en arbetsplats som vill samma sak som vi, säger Charlotte von Sydow.

Om Visma Accounting Awards:

Sveriges bästa redovisningsbyråer hjälper företagare att utvecklas och nå sina mål. De bygger också arbetsplatser med en fantastisk kultur som stöttar medarbetarna i att nå sin fulla potential. Priset delas varje år ut till den byrå vars kunder eller medarbetare på bästa sätt berättar hur byrån lever upp till andan i Visma Accounting Awards.

Totalt kom det in nästan 150 nomineringar till Visma Accounting Awards 2020. Vinnarna tillkännagavs idag på det digitala eventet Visma Now.

Juryn som har utsett årets vinnare har bestått av Charlotte von Sydow, vd, Kajsa Lüning, HR Manager, Linda Olsson, affärsområdeschef för redovisningsbranschen, Boo Gunnarson, företagarexpert samt Pernilla Möcander, utvecklingschef för produkter mot byråsegmentet. Samtliga i juryn är från Visma Spcs.

För mer information, kontakta gärna:

Charlotte von Sydow, vd för Visma Spcs, 070-392 01 22, charlotte.von.sydow@visma.com

Maria Nickolausson, Digital Change Manager Accounting Offices Visma Spcs, 070-377 77 58, maria.nickolausson@visma.com

---------------------
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 11 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 526 miljoner euro under 2019 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.

Charlotte von Sydow

Vd på Visma Spcs