​Visma breddar sitt utbud inom IT och elektronik

Visma inleder ett samarbete med Misco som levererar datorer, programvaror, nätverk med mera. Samarbetet innebär att Visma breddar sitt erbjudande inom IT och elektronik samt att deras kunder nu får tillgång till Miscos hela produktsortiment till en starkare prisbild.

– Det känns spännande att inleda ett samarbete med Misco. Vi har letat efter en partner inom IT och elektronik som kan ge kunden möjlighet att börja handla direkt till bra priser och villkor. Misco matchar dessa krav med en väldigt smidig e-plattform och en tilltalande prisbild. Vi har stark tro på att detta samarbete kommer bli uppskattat bland våra kunder, säger Daniel Saldenius, leverantörsansvarig på Visma Advantage.

Smidigt att köpa IT och elektronik till starka priser
Samarbetet med Misco innebär att Vismas kunder nu får förmånliga priser och villkor på elektronikleverantörens breda produktutbud. Genom en smidig tekniklösning kan Vismas kunder börja handla direkt hos Misco via inköpsportalen utan att behöva vänta på kundnummer.

– Vi ser fram emot vårt samarbete med Visma Advantage och vi är väldigt glada över att de har valt oss som sin nya IT-partner till sina kunder. Deras erkänt smidiga inköpsportal tillsammans med vår e-lösning gör det enkelt för Vismas kunder att börja handla i vår webbshop direkt via inköpsportalen, säger Michael Lagerström, försäljningschef på Misco.

Många kunder gör det möjligt
Visma Advantage samförhandlar inköpsavtal för ca 15 000 företag, vilket gör det möjligt att förhandla fram ett starkt avtal med Misco. Kunder hos Visma Advantage erbjuds inköpsavtal inom ett 50-tal områden, nu även inom IT och elektronik.

Daniel Saldenius, leverantörsansvarig, Visma Advantage, 08-534 817 62
Michael Lagerström, försäljningschef, Misco AB, 08-120 460 63
Jonas Dahlborg, mediakontakt, Misco AB, 0510-48 50 22

Misco AB startade i sin ursprungliga form 1963 och är idag en av Sveriges äldsta aktörer inom distanshandel med teknologi- och IT-produkter. Misco AB är en ledande återförsäljare av teknologi och relaterade produkter samt associerade supporttjänster. Misco AB är ett dotterbolag till Systemax Inc, som också har verksamhet i Tyskland, Italien, Spanien, Frankrike, Nederländerna samt online-representation i Österrike, Schweiz, Belgien och Irland. Systemax Inc. är ett ”Fortune 1000 Company” och börsnoterat på NYSE/Euronext.