Visma byggde Apotek Hjärtats söktjänst

Nu kan du kolla innan du går hemifrån att Apotek Hjärtat har ditt läkemedel. Apotek Hjärtat har lanserat en ny söktjänst både på webben och som mobilapp som gör att du enkelt kan se om ditt läkemedel finns på hyllan. Apotek Hjärtat har tagit hjälp av Visma för att bygga tjänsten.

”Hitta läkemedel” är en söktjänst som visar om ditt receptbelagda läkemedel, eller annan vara, finns hos något av Apotek Hjärtats apotek. I sökfält anger du läkemedel, styrka och förpackningsstorlek, och får genast svar om läkemedlet finns på ett Apotek Hjärtat-apotek i närheten.

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med drygt 270 apotek.

− Apotek Hjärtat är en av de första apoteksaktörerna som erbjuder söktjänsten för att hitta läkemedel. Tjänsten är byggd på Vismas plattform Visma Integria. Plattformen gör det möjligt att lyfta fram ditt produktsortiment och göra det sökbart på ett modernt sätt både på webben och i mobilen, säger Anders Sjölander, kundansvarig på Visma Consulting

Söktjänsten nås via Apotek Hjärtats hemsida www.apotekhjartat.se och appen finns att ladda ner kostnadsfritt.

App för Iphone

App för Android https://play.google.com/store/apps/details?id=com.visma.apotekhjartat&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS52aXNtYS5hcG90ZWtoamFydGF0Il0

Hitta läkemedel via webben

För mer information kontakta
Anders Sjölander, kundansvarig Visma Consulting, 08-633 22 65, anders.sjolander@visma.com

Visma Consulting AB är sedan juni 2012 det nya namnet på Visma Sirius AB.