Visma erbjuder nytt avtal inom arbetskläder och skyddsutrustning

Visma har nyligen tecknat avtal med Procurator, en fullsortimentsleverantör med ett brett sortiment inom bland annat arbetskläder. Avtalet innebär att Visma nu kan erbjuda små och medelstora företag att handla hos Procurator till förmånliga priser.

– Våra kunder har efterfrågat en leverantör inom arbetskläder som erbjuder möjligheten att handla både i webbshop och butik samt har ett utbud med flera olika varumärken. Efter att ha scannat marknaden såg vi att Procurator är den aktör som skulle passa våra kunder bäst och som kommer ge det största mervärdet, säger Rickard Lindqvist, leverantörsansvarig på Visma Advantage.

Förmånliga priser
Samarbetet med Procurator innebär att Vismas kunder nu får förmånen att utnyttja storkundsfördelar när det gäller priser, villkor och bearbetning.

– Vi är experter på att förstå våra kunders arbetsdag så att vi kan erbjuda rätt produkter för varje arbetsuppgift. Vi ser fram emot vårt samarbete med Visma Advantage och att kunna erbjuda deras kunder vårt breda sortiment av välkända varumärken samt våra egna varumärken till förmånliga priser, säger Mikael Andréasson, Key Account Manager, Procurator AB.

Nordens bredaste sortiment
Procurator är en ledande aktör med ett av Nordens bredaste sortiment av produkter som behövs varje arbetsdag. Inom varje produktområde: Kläder & Skydd, Hygien & Städ, Emballage & Kontor samt Restaurang & Servering, finns ledande varumärken inklusive Procurators egna – Worksafe, BRAGE Protective och KBM. Förutom en webbshop har Procurator även 16 fysiska butiker runt om i landet.

Samlad köpkraft
Visma Advantage samförhandlar idag inköpsavtal för cirka 15 000 företag vilket gör det möjligt att förhandla fram ett starkt avtal med Procurator. Kunder hos Visma Advantage erbjuds inköpsavtal inom ett femtiotal områden, bland annat inom arbetskläder.

Rickard Lindqvist, leverantörsansvarig, Visma Advantage, 010-141 29 16
Mikael Andréasson, Key Account Manager, Procurator, 010-604 04 05