Visma erbjuder nytt avtal med modern postaktör

Visma har tecknat avtal med Mailworld, ett alternativ till de gamla postaktörerna. Genom att tänka nytt kan Mailworld erbjuda marknadens lägsta portopriser. Avtalet innebär att Vismas kunder får extra fördelaktiga priser på brevpost, både inom Sverige och till resten av världen.

– Mailworlds prisbild kommer att vara en ögonöppnare för många av våra kunder. De kan spara in överraskande mycket på portot utan att egentligen behöva göra några större förändringar. Dessutom fyller Mailworld en lucka i vårt fraktsegment som nu blir i det närmaste komplett, säger Henrik Salwén, vd på Visma Advantage.

Förmånliga priser på post
Samarbetet med Mailworld ger Vismas kunder möjlighet att spara in kostnader på sin inrikes- och utrikespost. Det nya avtalet möjliggör ännu lägre priser än Mailworld annars kan erbjuda små och medelstora företag.

– Vi är väldigt glada över att ha ett samarbete med Visma Advantage. Tillsammans ger vi små och medelstora företag prisfördelar som tidigare varit omöjliga att uppnå, även för större bolag. Visma är en perfekt partner för att hjälpa oss nå ut med vårt budskap – att stora besparingar kan göras genom att konkurrensutsätta Posten, säger Johan Strömberg, vd på Mailworld.

Så fungerar Mailworld
Mailworld erbjuder marknadens lägsta priser på osorterad inrikespost och utrikespost. De låga priserna möjliggörs genom ett gediget nätverk av leverantörer, en slimmad organisation samt tillgång till egenutvecklade sorteringsmaskiner och system för portooptimering. Mailworld använder främst Posten och Bring Citymail för distribution, är en registrerad postoperatör hos PTS (Post- och telestyrelsen) och hanterar cirka 25 miljoner försändelser per år.

En samlad köpkraft gör det möjligt
Visma Advantage samförhandlar inköpsavtal för ca 15 000 företag och den samlade köpkraften har gjort det möjligt att förhandla fram ett starkt erbjudande hos Mailworld. Kunder hos Visma Advantage erbjuds inköpsavtal inom ett 50-tal områden, bland annat inom post och frakter.

Henrik Salwén, vd, Visma Advantage, 070 816 66 11
Johan Strömberg, vd, Mailworld, 070 441 06 75